کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طالبان مسئولیت انفجار در کابل را به عهده گرفت


کد خبر : ۶۱۹۰۹دوشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۱۵۳۰۳ بازدید

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت انفجارهای صبح دوشنبه دهم تیرماه در کابل را به عهده گرفت.

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت انفجارهای صبح دوشنبه دهم تیرماه  در کابل را به عهده گرفت. 

طالبان در اطلاعیه خود گفته که «‌بخش تکنینی وزارت دفاع افغانستان» هدف حمله بوده است.

بر اثر این انفجارها ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.برخی منابع شمار کشته‌شدگان را تا ده تن اعلام کردند اما شمار قربانیان این انفجارها هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

وحيدالله مايار، سخنگوى وزارت صحت عامه افغانستان، اعلام کرد که از محل انفجار صبح دوشنبه در شهر كابل ۶۵ مجروح به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، درباره این انفجارها، گفت: «انفجاری قدرتمندی صبح امروز ساعت ۸:۵۰ صبح  در نزدیکی پل محمود خان در منطقه دوم کابل رخ داد.»

یک مقام امنیتی در دولت افغانستان به رویترز گفته پس از انفجار در نزدیکی بخش مهندسی و تدارکات وزارت دفاع، حداقل  سه مرد مسلح با ورود به ساختمانی در نزدیکی این وزارت‌خانه با نیروهای امنیتی افغانستان درگیر شدند. 

دود این انفجار بخشی از آسمان کابل را فرا گرفت و از نقاط دوردست پایتخت نیز قابل رویت بود.انفجار نخست بسیار شدید بود و صدای آن در بیشتر مناطق شهر کابل شنیده شد. پس از وقوع اولین انفجار، چهار انفجار دیگر نیز رخ داد.

برخی منابع اعلام کردند که این انفجارها در در نزدیک فرماندهی نیروهای ناتو، اداره امنیت ملی و وزارت دفاع افغانستان رخ داده است.

منابع محلی گزارش دادند که پس از وقوع انفجار هشدار امنیتی سفارت آمریکا در کابل نیز به صدا درآمد.

منابه خبری گزارش دادند که در انفجارهای صبح دوشنبه کابل شماری از دانش‌آموزان مجروح شدند.

رییس‌ فدراسیون فوتبال افغانستان نیز در میان زخمی‌های انفجارهای امروز است.

محل انفجار همچنین نزدیک به تلویزیون شمشاد و فدراسیون فوتبال افغانستان بوده است. درحالی که ابتدا اخباری مبنی بر زخمی شدن شماری از کارکنان این تلویزیون منتشر شد اما پرویز ساپی، مسئول تلویزیون شمشاد در فیس بوک خود خبر داد که «حمله روبروی تلویزیون شمشاد بوده اما به کارکنان این رسانه هیچ آسیب نرسیده است.»

انفجارهای امروز کابل در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات دولت افغانستان و طالبان، هفتمین دور این گفتگوها را در قطر دنبال می‌کند. مذاکراتی که انتظار می‌رود به جنگ ۱۸ ساله در افغانستان پایان دهد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها