کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه و عربستان سیاست کاهش تولید نفت را تمدید کردند


کد خبر : ۶۱۸۷۲یکشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴:۰۱۱۷۰۷ بازدید

روسیه و عربستان بر سر تمدید سیاست کاهش تولید نفت کشورهای عضو گروه اوپک پلاس به توافق رسیدند. تصمیم درباره تمدید این سیاست ...
روسیه و عربستان سیاست کاهش تولید نفت را تمدید کردندروسیه و عربستان سیاست کاهش تولید نفت را تمدید کردند

روسیه و عربستان بر سر تمدید سیاست کاهش تولید نفت کشورهای عضو گروه "اوپک پلاس" به توافق رسیدند. تصمیم درباره تمدید این سیاست در واکنش به کاهش تقاضا برای نفت اتخاذ شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و محمد بن‌سلمان، , ولیهعد عربستان در حاشیه برگزاری اجلاس کشورهای گروه ۲۰ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. موضوع محوری گفت‌وگوی آن‌ها هماهنگ کردن سیاست انرژی دو کشور و همچنین تصمیم‌گیری درباره تمدید یا عدم تمدید تصمیم محدود کردن تولید نفت بوده است.

کشورهای عضو اوپک در همراهی با روسیه در واپسین روزهای سال گذشته میلادی بر سر کاهش میزان تولید نفت خام توافق کرده بودند. سیاستی که هدف آن ایجاد ثبات در بازارهای جهانی و افزایش بهای نفت اعلام شده بود. این تصمیم یک بازه زمانی شش‌ماهه را در بر می‌گرفت و روز یکشنبه نهم تیر (۳۰ ژوئن) به پایان می‌رسید.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز ۳۰ ژوئن از اوساکا ارسال کرده خبر از توافق پوتین و محمد بن سلمان درباره تمدید این سیاست داده است. این تصمیم در آستانه برگزاری نشست اوپک در وین اتخاذ می‌شود.


سیاستی سودآور

روسیه اعلام کرده است که در سایه همکاری با کشورهای عضو اوپک در عرصه تنظیم تولید و توزیع نفت، از سال ۲۰۱۷ به این سو، موفق شده است درآمدهای نفتی خود را به میزان ۱۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

خالد فالح، وزیر انرژی عربستان که برای شرکت در نشست اوپک راهی وین شده، اعلام کرده است که تصمیم تمدید سیاست یاد شده برای مدت نه ماه خواهد بود و تا پایان مارس سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که تصمیم‌گیری قطعی درباره بازه زمانی اجرای این سیاست باید در نشست "اوپک پلاس" اتخاذ شود. در نشست مشترک کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر عضو و به‌ویژه روسیه که به گروه "اوپک پلاس" شهرت یافته، در روزهای اول و دوم ژوئیه درباره مدت اجرای این سیاست تصمیم‌گیری می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد بن سلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «روسیه و عربستان از سیاست تمدید کاهش تولید نفت حمایت می‌کنند. اما در مورد این موضوع که آیا اجرای این سیاست برای شش ماه یا نه ماه خواهد بود، باید تصمیم‌گیری شود. احتمالا برای نه ماه خواهد بود.»

بر اساس این تصمیم کشورهای اوپک و کشورهای غیر عضو تولید نفت روزانه خود را به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش خواهند داد.

خالد فالح، وزیر انرژی عربستان در وین به خبرنگاران گفته است که نیاز به کاهش بیشتر تولید نفت در شرایط کنونی وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها