کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چشم انداز بازار آهن


کد خبر : ۶۱۷۸۷پنجشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰:۴۹۵۲۲۵ بازدید

بازار آهن سال 98 را با حوادث سیاسی بسیاری آغاز کرد به طوری که هنوز بعد از گذشت ماه ها جو متلاطم آن آرامش نیافته است و بلاتکلیفی عجیبی ...

آهن‌پرایس- بازار آهن سال 98 را با حوادث سیاسی بسیاری آغاز کرد به طوری که هنوز بعد از گذشت ماه ها جو متلاطم آن آرامش نیافته است و بلاتکلیفی عجیبی هم از جانب عرضه و هم از جانب تقاضا در این بازار را در بر گرفته است. بنابر نظر  کارشناسان آهن پرایس از جمله مشکلات بزرگی که بازار آهن برای معاملاتی هم چون میلگرد ذوب آهن این روزهای  با آن دست به گریبان است، لزوم ثبت کدپستی خریدار در سامانه جامع انبارهاست که البته در عمل خلاف آن اتفاق می افتد و معاملات با استفاده از کد پستی ثبت نشده در سامانه جامع انبارها نیز شدنی است. اما نکته قابل توجه در تفاوت قیمت میلگرد ذوب آهن با سایر مبادی را فعالان بازار در جدیت عمل به اجرای این قانون این کارخانه می دانند.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که از عرضه سبدهای بزرگ میلگرد آجدار فولاد سازان، همانند ماه های گذشته خبری نیست و شرایط غبار آلودی در انتظار بازار آهن خواهد بود. چرا که ضعف صورت گرفته در تقاضای مصرفی بازار توان رویارویی با مشکلات بیشتر را نداشته و ممکن است معدود معاملات شکل گرفته در بازار را نیز متاثر کند که در این حالت علاوه بر مصرف کننده که قدرت خرید آن به شدت کاسته شده است و باید پروژه های ساختمانی  خود را نیمه کاره رها کنند، کاسبان نیز در کسب رزق خود دچار مشکل می شوند.

از این رو باید منتظر یک اصلاح قیمتی در نرخ های کف بازار با توجه به شرایط فعلی حاکم بر کشور باشیم و حتی این احتمال نیز وجود دارد با افزایش نسبی قیمت ها به صورت تدریجی نیز مواجه گردیم. البته شاید اعلام چنین اخباری برای بسیاری که فقط با منطق خود همه چیز را ارزیابی می کنند بسیار خوشایند نباشد ولی این مجموعه با توجه به حیطه ی فعالیتش در بازار وظیفه دارد هر آنچه که بازار آهن را متاثر می کند، برای مخاطبانش شفاف سازی نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها