کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لذت سفر برای 8 نفر‌ با گرانترین محصول لکسوس در ایران


کد خبر : ۶۱۷۳شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵:۳۳۱۸۴۰۵ بازدید

محصولات کمپانی تویوتا در سرتاسر دنیا به عنوان خودروهایی کم استهلاک و بادوام شناخته می‌شوند و از آنجایی که معمولا در دماهای بسیار بالا یا پایین هم کارایی خود را حفظ ...
لذت سفر برای 8 نفر‌ با گرانترین محصول لکسوس در ایرانلذت سفر برای 8 نفر‌ با گرانترین محصول لکسوس در ایران

محصولات کمپانی تویوتا در سرتاسر دنیا به عنوان خودروهایی کم استهلاک و بادوام شناخته می‌شوند و از آنجایی که معمولا در دماهای بسیار بالا یا پایین هم کارایی خود را حفظ می‌کنند، نه‌تنها در مناطقی چون آفریقای مرکزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس، بلکه در کشورهای سردسیر مانند روسیه و کانادا نیز مشتریان خاص خود را دارند. معمولا مدل‏های تویوتا نسبت به رقبای کره‌ای و یا اروپایی، سطح تجهیزات و امکانات رفاهی ساده‌تری را عرضه می‌کنند و در واقع تمرکز کمپانی، بیش از هر چیز روی قیمت و کیفیت این مدل‏ها گذاشته شده است اما برای لوکس ‏پسندان و طرفداران امکانات تجملاتی، گزینه‏ های بهتری نیز وجود دارد که توسط کمپانی لکسس و تحت عنوان برند لوکس گروه خودروسازی تویوتا ساخته می‌شوند.

مدل LX570، یکی از محصولات گران‏قیمت و پرطرفدار لکسس است که بر اساس تویوتا لندکروزر طراحی شده است؛ یعنی یک SUV فول سایز (بزرگ) و بسیار جادار با امکانات لوکس، قابلیت آفرود بالا و البته کیفیت تحسین برانگیز که در ایران نیز به خوبی مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. اگرچه حدود 2 سال از عرضه LX570 در بازار داخلی می‌گذرد اما در این نوشتار به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این مدل خواهیم پرداخت تا ببینیم واقعا ارزش پرداخت مبلغی بیشتر را نسبت به تویوتا لندکروز دارد یا خیر؟! 

طراحی ظاهری:

همان‌طور که گفتیم، LX570 بر پایه تویوتا لندکروزر شکل گرفته است و بنابراین از لحاظ طراحی ظاهری شباهت زیادی با آن دارد؛ خصوصا در نمای عقب که فرم چراغ‌های LX570 کاملا شما را به یاد چراغ‌های لندکروزر می‌اندازد با این تفاوت که ابعاد آنها کمی بزرگ‌تر است، از نوع فول LED هستند و البته گرافیک متفاوتی دارند. این شباهت در نمای جانبی نیز کاملا محسوس است اما در قسمت جلو، LX570 با جلو پنجره و سپر کاملا متفاوت و همچنین چراغ‌های کوچک‌تر که مجهز به لامپ‌های LED روشنایی در روز نیز هستند، چهره ظریف‌تر و البته جذاب‌تری را نسبت به لندکروزر به نمایش می‌گذارد. در کل، ابعاد بزرگ خودرو، تزئینات کرومی بدنه و همچنین جزئیات طراحی آن، موجب شده‌اند تا چهره LX570‌، کاملا لوکس، با صلابت و دلنشین به نظر برسد و خیلی‌ها معتقدند که این مدل در نگاه اول، نسبت به لندکروزر، بزرگ‌تر و البته مدرن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین رینگ‌های این مدل به صورت استاندارد از نوع 5پره دوبل 20 اینچی هستند که به زیبایی نمای جانبی آن افزوده است. 

کابین و امکانات رفاهی:

در یک نگاه کلی و با بررسی اولیه مشخص می‌شود که کابین LX570 نسبت به لندکروزر، لوکس‌تر است، هرچند از لحاظ فرم داشبورد و برخی ادوات، چندان بی‌شباهت به یکدیگر نیستند اما برتری کیفیت مواد به‌کار رفته از جمله پوشش چرم داشبورد، صندلی‌ها و رودری‌ها و همچنین تزئینات چوبی و آلومینیومی در کابین LX570 کاملا محسوس و تحسین‌برانگیز است که البته از محصولات لوکس و بادوام لکسس، چیزی جز این انتظار نمی‌رود. فضای کابین با توجه به ابعاد خودرو، برای سرنشینان جلو و عقب، کاملا جادار و راحت به نظر می‌رسد و جالب است بدانید که صندلی‌های ردیف سوم این خودرو نیز برای نشستن 3‌نفر، راحت و مناسب هستند و به همین خاطر است که LX570 به عنوان یک SUV هشت‌نفره شناخته می‌شود (البته جهت افزایش فضای بار می‌توان صندلی‌های ردیف سوم و حتی ردیف دوم را خواباند). شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب این خودرو، از نوع دودی است و ضمنا شیشه‌های جلو نیز از نوع دافع قطرات آب هستند. برای این خودرو لیست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به ایربگ‌های سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی – سیستم استارت ورود بدون کلید با قابلیت استارت و روشن شدن چراغ‌ها با ریموت - تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرم‌کن و سرد‌کن - تنظیم برقی غربیلک فرمان و آینه‌های جانبی با حافظه یکپارچه – گرم‌کن صندلی‌های عقب – تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه در جلو و عقب – نمایشگر مرکزی و نویگیشن - سیستم صوتی مارک لوینسون با 19 اسپیکر – TV – نمایشگر و سیستم مولتی مدیا با هدفون بیسیم برای سرنشینان عقب – سانروف برقی – سیستم روشنایی در چراغ‌ها – در‌ صندوق عقب برقی – کروز کنترل هوشمند با رادار پیشگیری از تصادف – سیستم کمک پارک با دوربین‌های دید اطراف – سنسور باران – سیستم نشانگر فشار باد تایر – محفظه خنک نگه‌دارنده، سیستم ضد سرقت و همچنین سیستم روشنایی رکاب‌ها اشاره کرد که این تجهیزات، LX570 را به یک مرکب لوکس و کاملا راحت جهت سفرهای طولانی تبدیل کرده است (البته برخی از آنها، آپشن هستند). 


8cm68uey6r1fppn8kpgc.jpg


مشخصات فنی:

لکسس LX570 با وجود ابعاد بزرگ و جثه سنگین وزن خود، شتاب‌گیری قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد که اگرچه نسبت به رقبای 8سیلندر اروپایی، چندان جالب توجه نیست اما در این کلاس و با توجه به کاربرد آن، کاملا رضایت‌بخش است و ضمنا توانایی و کشش بالای آن در شتاب ثانویه و سبقت‌گیری‌ها بهتر نمایان می‌شود. برتری قدرت ترمزگیری، هندلینگ و پایداری LX570 نسبت به تویوتا لندکروزر غیر قابل انکار است زیرا با وجود سیستم‌های کارآمد تعلیق و کنترل پایداری و همچنین سیستم هوشمند و فعال تنظیم ارتفاع، تعادل و پایداری بیشتری را در سرعت‌های بالا به نمایش می‌گذارد و حرکت گهواره‌ای آن در مانورهای سریع، به‌مراتب و تا حد چشمگیری نسبت به لندکروزر کمتر است، البته این ویژگی با فعال کردن حالت رانندگی SPORT و کاهش ارتفاع خودرو (به صورت اتوماتیک)، بهتر نمایان می‌شود (در صورت تمایل می‌توان برای تعویض دنده‌ها به صورت دستی از پدال‌های پشت فرمان استفاده کرد). در حالت Comfort نیز سواری خودرو بسیار نرم و آرام می‌شود که البته این ویژگی برای سرنشینان جلو و ردیف دوم خودرو نسبت به ردیف سوم، محسوس‌تر است. لکسس برای SUV غول‌پیکر خود تنظیمات و تجهیزات متعددی را برای حالت آفرود در نظر گرفته که از جمله آنها می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم موقعیت و قفل دیفرانسیل، سیستم کنترل ایستایی خودرو در سربالایی، سیستم کنترل فرود از تپه، انتخاب حالت رانندگی آفرود و همچنین نشانگر زاویه چرخ‌های جلو اشاره کرد. با تمام این تفاسیر، LX570 یک ویژگی یا بهتر بگوییم یک مشکل قابل توجه دارد، یعنی اشتهای زیاد برای نوش‌جان کردن بنزین! اگرچه مصرف سوخت این خودرو در شهر به میزان 19.6 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است (که نسبت به رقبای اروپایی بیشتر است) اما به گفته مالکان این خودرو، در ایران و با توجه به کیفیت بنزین و ترافیک‌های شهری، میانگین مصرف LX570 به رقمی حدود 23 لیتر در 100کیلومتر نیز می‌رسد که با وجود باک 93 لیتری، تقریبا پس از طی مسافتی کمتر از 400 کیلومتر باید به پمپ بنزین مراجعه کنید. 

پورشه کاین S و ب ‏ام ‏وX5 50i به عنوان مهم‌ترین رقبای LX570 در بازار داخلی شناخته می‌شوند که البته نسبت به آن کوچک‌تر هستند و ضمنا استهلاک و هزینه نگهداری بالاتری دارند. در کل LX570 خودرویی کاملا راحت، مطمئن، بادوام و مناسب جهت سفرهای طولانی و خانوادگی است که کیفیت، امکانات رفاهی و داینامیک رانندگی بالاتری را نسبت به تویوتا لندکروزر ارائه می‌دهد و تقریبا اینطور می‌توان گفت که ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را نسبت به لندکروزر داراست؛ هرچند که در ماه‌های اخیر، با توجه به محدودیت واردات و کاهش مدل‌های صفرکیلومتر این خودرو، قیمت آن تا حد چشمگیر و غیر معقولی افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها