کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عدم جذابیت بازار آهن


کد خبر : ۶۱۶۷۱دوشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹:۴۶۱۸۵۸ بازدید

گزارش‌های میدانی از جو حاکم بر بازار آهن حاکی از آن است که آشفتگی های سیاسی هفته اخیر نتوانسته روند ثبات بازار را برهم زند و بازار در ...

آهن‌پرایس- گزارش‌های میدانی از جو حاکم بر بازار آهن حاکی از آن است که آشفتگی های سیاسی هفته اخیر نتوانسته روند ثبات بازار را برهم زند و بازار در اولین روز هفته جاری در اغلب مبادی شاهد ثبات قیمتی و گاهاً میل به کاهش بوده است. این کاهش بیشتر در کارخانه های تولید کننده میلگرد به وقوع پیوسته و سبب گشته تا قیمت ها به ازای هر کیلو ۲۰ تا ۵۰ تومان  نسبت به آخرین اعلام، کاهش یابد. بدین ترتیب در حوزه های قوطی پروفیل، نبشی و ناودانی نیز تغییری در روند قیمت مشاهده نگردید.

اگرچه تشویش های سیاسی همچون اعلام تحریم های بیشتر از فردا علیه کشورما ممکن است بازار را با تغییر جهت ناگهانی مواجه کند اما به علت عدم قدرت خرید در داخل تداوم این تغییر رویه دیری نمی پاید و انتظار می رود بازار پس از مدت کوتاهی مجددا به فاز ثبات برگردد. نوسان قیمت آهن در روز جاری نیز حاکی از ثبات در اکثر مبادی بوده و در برخی محصولات هم چنان شاهد حرکت لاک پشتی کاهش قیمت ها می باشیم. از این رو در حوزه قوطی پروفیل کارخانه تهران شرق، در حوزه میلگرد آجدار کارخانه هایی چون شاهرود و شاهین بناب و در بخش نبشی و ناودانی کارخانه نستا روز کاری خود را با روند نزولی قیمت آغاز کردند.

با توجه به محدودیت های صادراتی و شدت گرفتن آسیب های آن بر بازار های فعال کشور بیش از پیش به تدبیر به هنگام دولت مردان نیازمند هستیم. تا چاره ای برای کاهش  قدرت خرید نشات گرفته از بی ارزش شدن پول ملی بیاندیشند و مانعی  برای سیر صعودی تورم موجود در جامعه باشند. البته تکرار استفاده از اهرم های مالی گذشته که کارایی لازم را نیز نداشته اند، اشتباهی بزرگ و غیر قابل جبران می باشد که این روزها امری رایج شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها