کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گلایه مصرف‌کنندگان از وضعیت بازار آهن


کد خبر : ۶۱۴۹۹چهارشنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۱۵۲۵۵۷ بازدید

در خصوص وضعیت بازار آهن، کارشناسان براین باورند که نابه سامانی های اخیر در روند قیمت گذاری آهن آلات در بازار آهن و حتی سایر ...
گلایه مصرف‌کنندگان از وضعیت بازار آهنگلایه مصرف‌کنندگان از وضعیت بازار آهن

آهن‌پرایس- در خصوص وضعیت بازار آهن، کارشناسان  براین باورند که نابه سامانی های اخیر در روند قیمت گذاری آهن آلات در بازار آهن و حتی سایر بازار های فعال در کشور با توجه به بحران کنونی اقتصاد ایران،  نتیجه ی حاکمیت ایدئولوژی نئولیبرالیسم بعد از جنگ تحمیلی بر کشور است که  برندگانش را تنها  طبقه حاکم و اصحاب قدرت و ثروت در بر گرفته اند.

در این نگاه به بازار آزاد، ثبات ارزش پول و عدم مداخله ی مستقیم  دولت به عنوان قاعده ای مهم پرداخته می شود و به هیج عنوان نقش دولت در نظارت به قواعد معاملاتی را انکار نمی کند چراکه در غیر این صورت فضای کافی برای جولان قوی‌ترها و دلالان مهیا می شود. این دقیقا همان نیاز این روز های متقاضیان بازار آهن می باشد که از مقاومت قیمت ها در برابر سیر کاهشی گلایه دارند. مصرف کنندگان واقعی متضرران اصلی عدم نظارت بر بازار در این مدت می باشند چرا که اگر خرید خود را انجام داده اند، با توجه به روند کاهشی اخیر توانایی این امر را پیدا می کردند که به شیوه ای بهتر هزینه های خود را مدیریت کنند و  از سوی دیگر کسانی که تاکنون خریدی نداشته اند، طولانی تر شدن روند ثبات و رسیدن به قیمت های واقعی در بازار آن ها را در بلاتکلیفی عجیبی فرو برده و سبب کلافگی آن ها شده است.

اقتصاد آزاد که این روزها نقل محافل شده، آن هم در کشوری که مدیریت نرخ ارز، کنترل تورم و قدرت خرید داخلی در آن به شدت متزلزل شده است امری دور از ذهن می باشد و در جامعه ای که نرخ تورم افسار گسیخته باشد، نباید مانع متناسب ‌سازی طبیعی نرخ ارز شد تا مزیت صادراتی برای کالاهای تولید داخل از بین نرود. در حالتی که نرخ ارز با نرخ تورم تنظیم نشود، واردات به شدت جذاب خواهد شد چراکه کالاهای تولید داخلی در اثر تورم گران‌تر می‌شوند، اما کالاهای تولید خارج به دلیل تورم کمتر جهانی، دچار افزایش قیمت محسوسی نخواهند شد و در نتیجه مصرف‌کننده کالای وارداتی را به کالای تولید داخل ترجیح می‌دهد. این چرخه در نهایت پایه‌های تولید داخل را به شدت متزلزل خواهد کرد؛ بدین ترتیب عدم مدیریت صحیح در کشور عرصه را هم برای مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان داخلی برای فعالیت محدود کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها