کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک کلاس ششمی در کنکور ارشد!


کد خبر : ۶۱۳۸۲دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲:۵۱۱۵۸۳ بازدید

سید محمدیاسین مرتضوی، دانش‌آموز ١٢ساله توانسته در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کند. تصویر او به همراه این خبر، روز گذشته در کانال‌های خبری و شبکه‌های ...

ox41libnnccmgyjdbogk.jpg

شهروند| سید محمدیاسین مرتضوی، دانش‌آموز ١٢ساله توانسته در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کند. تصویر او به همراه این خبر، روز گذشته در کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر ‌شد و طبیعتا مردم دوست داشتند بیشتر درباره این نوجوان ١٢ساله بدانند. جالب اینجاست که بدانید او کلاس ششم را گذرانده و توانسته در طول یک‌سال و نیم، حافظ کل قرآن نیز شود؛ نوجوانی که هدف نهایی‌اش را در تبلیغ دین اسلام و مذهب تشیع می‌داند. محمدیاسین چطور توانسته به این جایگاه برسد؟ برای پاسخ به این پرسش، سراغ او و پدرش رفتیم تا از زبان خودشان بشنویم؛ این‌که هدف و انگیزه‌اش در این راه چیست، چطور به اهدافش می‌رسد و در نهایت چطور توانسته در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کند؟

حفظ کامل قرآن این اراده را داده است

پدر سیدمحمدیاسین مرتضوی که توانسته در این سن در کنکور کارشناسی ارشد رشته الهیات شرکت کند، به «شهروند» گفت:   «محمدیاسین امسال کلاس ششم را تمام کرده ‌است و در طول یک ‌سال و نیم توانست حافظ کل قرآن شود. حفظ کامل قرآن به او این اراده را داده که در دروس علوم قرآنی، حدیث و الهیات به فرد توانمندی تبدیل شود. همین مسأله در او ایجاد انگیزه کرد که در سطح کارشناسی ارشد شرکت کند.» او در پاسخ به این‌که چه عاملی در کسب این موفقیت فرزندشان اثرگذار بوده است، گفت: «تربیت فرزند من در مکتب قرآن و اهل بیت (ع) بوده و معتقدم همین مسأله در ایجاد شور و اشتیاق و انگیزه در او مهم بوده است. تربیت در این مکتب تلطیف روح را به دنبال خواهد داشت و در ادامه با ذهنی باز می‌تواند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند.» او همچنین در پاسخ به این سوال که فرزندش چه هدفی را دنبال می‌کند، گفت: «هدف محمدیاسین این است که در ١٦ یا ١٧ سالگی دانشجوی دکتری شود و به دنبال آن مدارج عالی علمی و حوزوی را طی کند.» پدر این دانش‌آموز ١٢ساله در پاسخ به این سوال که معلم یا استادان او در این راه و در این عرصه چه افرادی بوده‌اند، بیان کرد: «من خودم به اندازه توانایی علمی‌ام کارها و تلاش‌هایی را برای یادگیری و پیمودن این راهی که محمدیاسین در نظر گرفته است، انجام داده‌ام. ناگفته نماند که مادر او زحمت‌ زیادی در تربیت علمی و معنوی محمدیاسین کشیده است.» او در مورد سطح تحصیلات خود و همسرش گفت: «من خودم طلبه هستم و همسرم نیز مشغول تحصیل در حوزه است و دروس مربوط به قرآن، حدیث و الهیات را مطالعه می‌کند.»

تبلیغ دین در خارج از کشور

محمدیاسین نیز در پاسخ به این سوال که چگونه به این سطح از موفقیت رسیده، به «شهروند» گفت: «پدر و مادرم اولین معلمان من در محیط خانواده و موسسه‌ای که در آن‌جا به یادگیری درس الهیات و حدیث مشغول هستم، بوده‌اند.» این دانش‌آموز ١٢ ساله در ادامه گفت: «من برای رسیدن به این موفقیت برنامه‌ریزی زیادی کردم؛ شب‌ها ساعت ٩ الی ٩ و نیم می‌خوابم و ساعت ٤ صبح از خواب بیدار می‌شوم و بعد شروع به مطالعه می‌کنم. درواقع من در طول شبانه روز ١٣ تا ١٤ ساعت مطالعه می‌کنم.» محمدیاسین در مورد این‌که چرا در این مسیر قدم گذاشت و این رشته را برای تحصیلات خود انتخاب کرد، گفت: «زمانی که توانستم کل قرآن را حفظ کنم، این اراده و انگیزه در من ایجاد شد که درس الهیات و علم قرآنی را انتخاب کنم و البته در این راستا پدر و مادرم هم بسیار تاثیرگذار بودند.» او در مورد فعالیت‌های روزانه خود گفت: «روزهای زوج هفته حدود دو ساعت به ورزش رزمی کاراته سبک کیوکوشین و جوجیتسو مشغولم. البته هفته‌ای یک‌بار نیز از طرف موسسه علوم قرآنی اردو داریم که به شهرهای اطراف می‌رویم. گاهی اوقات به میهمانی منزل اقوام و خویشاوندان می‌روم. غیر از این، هیچ تفریح دیگری ندارم و به فعالیت‌ها و کارهای علمی و مطالعه‌ مشغولم.» محمدیاسین در مورد چنین سطحی از موفقیت می‌گوید: «واقعا احساس خیلی خوب و خوشایندی دارم از این‌که نتیجه کارها و فعالیت‌های خودم را می‌بینم و مهمتر از همه این‌که توانسته‌ام پدر و مادرم را که زحمت‌های زیادی برای من کشیده‌اند، خوشحال کنم.» او در پاسخ به این سوال که دوست دارد مراتب علمی و دانشگاهی خود را به چه سطحی برساند؟ گفت: «دوست دارم در ٢٠سالگی دکتری خود را بگیرم و در ادامه استاد دانشگاه شوم و به تدریس بپردازم.» محمدیاسین در ادامه می‌گوید: «یک هدف دیگر در برنامه دارم؛ هدفم این است که به سطحی از دانش و علم برسم که به خارج کشور بروم و در آن‌جا به تبلیغ دین اسلام بپردازم. این کار درواقع هدف نهایی من است.» او در مورد چگونگی فرایض دینی و مذهبی خود نیز گفت: «نماز خواندن من هیچ‌گاه قطع نشده است و در ماه رمضان نیز روزه گرفتم. البته چهار روز را روزه نگرفتم به دلیل این‌که خسته و ناتوان شده بودم.»

موسسه فاطمه‌الرسول مشاوره‌های مذهبی و خانوادگی هم دارد

حسین شریف، دفتردار موسسه علوم قرآنی فاطمه‌الرسول که محمدیاسین آن‌جا به یادگیری الهیات، حدیث و علوم قرآنی مشغول است، به «شهروند» می‌گوید: «موسسه علوم قرآنی فاطمه‌الرسول تنها در کار یادگیری به دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان نیست، بلکه اهم فعالیت‌های این موسسه، دادن مشاوره‌های مذهبی و خانوادگی به مراجعه‌کنندگان است. در این موسسه مراجعه‌کنندگان هیچ هزینه‌ای بابت مراجعه خود نمی‌پردازند و هدف موسسه این است که تنها برای رضای خدا بتواند نقش اساسی در استحکام و پایداری خانواده‌ها و زوجین داشته باشد و در نهایت رضایت آنها را جلب کند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها