کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرا رسیدن مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایران


کد خبر : ۶۱۳۷۱یکشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳:۳۶۱۹۳۸۱ بازدید

در حالی که مهلت چهارماهه گروه ویژه اقدام مالی (موسوم به FATF) به ایران برای تصویب چهارلایحه مبارزه با پولشویی و تروریسم به پایان ...
فرا رسیدن مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایرانفرا رسیدن مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایران

در حالی که مهلت چهارماهه گروه ویژه اقدام مالی (موسوم به FATF) به ایران برای تصویب چهارلایحه مبارزه با پولشویی و تروریسم به پایان رسیده است، نمایندگان ۲۰۴ کشور و نهاد بین‌المللی عضو این سازمان در کنفرانسی در اورلاندو کالیفرنیا دور هم جمع شده‌اند تا طی اجلاسی پنج‌روزه به بررسی موضوعات جاری از جمله میزان پایبندی ایران به تعهدات خود بپردازند.

به گزارش ایران‌جیب از یورونیوز، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که مقر آن در پاریس قرار دارد در فوریه امسال تا ماه ژوئن به ایران برای تصویب قوانین این سازمان مهلت داده بود تا اصلاحات مورد نیاز برای همسویی با استانداردهای جهانی در زمینه مبارزه با پول‌شویی و مقابله با حمایت مالی از تروریسم را انجام دهد.

در بیانیه گروه ویژه اقدام مالی آمده بود: «اگر ایران تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ قوانین باقی مانده در راستای رعایت معیارهای «اف ای تی اف» را به اجرا نگذارد آن‌گاه گروه ویژه اقدام مالی خواستار افزایش بررسی و نظارت بر شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های نهادهای مالی مستقر در ایران خواهد شد.»

از چهار لایحه مورد نظر گروه ویژه اقدام مالی تا کنون لوایح «اصلاح قانون مبارزه با تروریسم» و «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» از سوی ایران تصویب شده است. با این حال لوایح الحاق دولت ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) که در دی ماه سال گذشته و در پی تصویب مجلس و رد شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد همچنان پس از شش ماه بلاتکلیف باقی مانده است.

در حال حاضر کره شمالی تنها کشور حاضر در لیست سیاه «اف ای تی اف»، یا لیست کشورهای پرخطر به لحاظ مالی، است. سازمان ویژه اقدام مالی ایران را از این لیست خارج کرده و با دادن فرصت چندین باره از این کشور خواسته است تا اقدامات مد نظر این گروه را اجرایی کند.

در میان کشورهای جهان به جز ایران، کنگو نیز هنوز به لایحه مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) نپیوسته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها