کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آب پرمصرف‌ها از شنبه قطع می‌شود


کد خبر : ۶۱۲۰سه شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹:۳۹۳۰۸۱ بازدید

قرار است از شنبه هفته آتی آب شرب 3 هزار مشترک پر مصرف خانگی از ساعت 10 الی 17 قطع شود. این مشترکان که مصرفی ...

قرار است از شنبه هفته آتی آب شرب 3 هزار مشترک پر مصرف خانگی از ساعت 10 الی 17 قطع شود. این مشترکان که مصرفی بالاتر از 50 متر مکعب در یک دوره دارند تقریباً 5/2 برابر متوسط مصرف شهر تهران (حدود 20 مترمکعب در یک دوره) آب مصرف می‌کنند.

در این زمینه مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه در چند ماه اخیر طی بررسی‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران 700 هزار مشترک پر مصرف که مصرفی فراتر از 20 متر مکعب در ماه داشته‌اند شناسایی شده‌اند و برای آن‌ها اخطار کتبی ارسال شده است اظهار کرد: از این تعداد حدود 9 هزار مشترک بالاتر از 40 متر مکعب و 3 هزار مشترک نیز بالاتر از 50 متر مکعب در یک دوره آب شرب مصرف کرده‌اند.

محمد پرورش اذعان داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از هفته آینده آب شرب مشترکانی را که مصرفی بالاتر از 50 متر مکعب در ماه دارند قطع کنیم، اما این قطع آب مقطعی و موردی است.وی گفت: در حال حاضر ما فقط مجوز قطع موردی آب مشترکان را داریم به همین خاطر از شنبه اقدام به قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی فقط از ساعات 10 الی 17 که اوج مصرف آب است خواهیم کرد، اما اگر این مصرف همچنان ادامه یابد با اخذ مجوزهای قضایی برای قطع کامل آب این مشترکان اقدام خواهیم کرد در صورتی که مردم همکاری کنند به مجوز‌های قضایی نیاز نخواهد بود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به کمبود شدید منابع آبی در استان تهران و اینکه تاکنون قطع آب هیچ یک از مشترکان به دلیل مصرف بی‌رویه نبوده است، گفت: قطعی‌های موردی آب به سبب خرابی‌های شبکه بوده است و هیچ یک از آن‌ها جنبه تنبیهی نداشته است.پرورش با اشاره به اینکه فعلاً قطع آب پر‌مصرف‌ها تنها مختص مشترکان با مصرف بالای 50 متر مکعب در ماه است در ماه اظهار کرد: به مرور این قانون ابتدا به مشترکانی با مصرف بالای 40متر مکعب در ماه در مراحل بعدی به مشترکانی با مصرف بین 20 تا 50 متر مکعب تسری داده می‌شود. وی تأکید کرد: اکنون قطع آب مشترکان با مصرف زیر 50 متر مکعب در دستور کار قرار نگرفته است. به گفته پرورش حدود 70 درصد از مشترکان خانگی تهرانی مصرفی زیر 20 متر مکعب دارند.

 جریمه نقدی نداریم

یکی از شیوه‌های بازدارنده مصرف در اکثر کشورهای جهان اعمال جریمه نقدی به ازای مصرف غیر مجاز منابع آبی است، اما متأسفانه در کشور ما با وجود خشکسالی‌های پیاپی تاکنون قانونی برای این نوع از مجازات پر مصرف‌ها وجود نداشته است. پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا برای پر مصرف‌ها از این پس جریمه نقدی اعمال می‌شود یا خیر گفت: در حال حاضر ما مجوز چنین اقدامی را نداریم و فقط می‌توانیم از سیستم تنبیهی قطع آب استفاده کنیم. وی در خصوص وضعیت مصارف بخش‌های عمومی و اداری گفت: قبل از بخش خانگی به پرمصرف‌های عمومی هم اخطار داده شده است. همچنین برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که مصرف مشترکان پرمصرف غیرخانگی مانند سازمان‌ها و ادارات دولتی را با ایجاد محدودیت کنترل کنیم. پرورش با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران همه تلاش خود را به کار بسته تا مردم از فصل تابستان که اوج گرماست با کمترین مشکل عبور کنند اظهار کرد: منابع آبی استان تهران وضعیت خوبی ندارد ، به طوری که نسبت به درازمدت 30 درصد کاهش در بارش نزولات جوی داریم و در سدهای شرق تهران شاهد 50 درصد کاهش ذخایر نسبت به سال 91 و 30 درصد نسبت به سال گذشته هستیم.وی تأکید کرد: مردم باید با ما همکاری کنند و هشدارهای کم آبی را جدی بگیرند.

  تهران در نقطه سر به سر تولید و مصرف آب

همچنین مدیرعامل آبفای کشور در خصوص تأمین آب شرب شهر تهران گفت: وضعیت آب شرب تهران به گونه‌ای شده است که تولید و مصرف آب سر به سر است و هرچقدر که آب شرب تولید می‌شود به همان اندازه مصرف می‌شود. حمیدرضا جانباز اظهار کرد: اگر مردم همکاری نکنند و مدیریت مصرف اعمال نشود مجبور خواهیم شد تا برای تأمین آب مصرفی مشترکان تهرانی از مناطق دور دست آب را با صرف هزینه‌های گزاف به تهران منتقل کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها