کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار آهن


کد خبر : ۶۱۱۸۴سه شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۰۷۴۹۲۶ بازدید

رئیس بانک مرکزی در اخرین اظهارات خود اذعان داشت که انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز ، برای توجیه آمد و رفت ها و ...
تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار آهنتاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار آهن

آهن‌پرایس- رئیس بانک مرکزی در اخرین اظهارات خود اذعان داشت که انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز ، برای توجیه آمد و رفت ها و مذاکرات سیاسی بعد از تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه ها و فشار تحریم ها شود. چراکه مهار میل سرکش نرخ ارز در چند روز اخیر، حداقل اگر نتوانسته جلوی رشد قیمت ها را بگیرد اما تا حدودی به ثبات قیمت ها دامن زده است. ثبات قیمت در چند روز اخیر نتوانسته نظر مساعد متقاضیان خرید آهن  آلات را در بازار به خود جلب کند و آن ها هم چنان بر این باورند که فاصله قیمت اسمی تا بهای واقعی محصولات آهنی بسیار زیاد است و باید تولیدکنندگان از مقاومت خود دست بکشند و اجازه دهند بازار داخلی به روزهای اوج خود در معاملات بازگردد.

با توجه به نوسانات نرخ ارز در روز گذشته انتظار می رود در روز جاری نیز شاهد ثبات قیمت میلگرد آجدار و سایر آهن آلات مصرفی و همچنین احتمال افزایش تقاضای نسبی  در بازار باشیم و بدین ترتیب  نباید تاثیر امد و رفت های دیپلماتیک را درشرایط خاص سیاسی و روانی  کشور تنها عامل موثر در ثبات نسبی بازار دانست.

از این رو  وضعیت بازار آهن را تا قبل از معاملات بورس  در روز جاری می توان این چنین ارزیابی نمود : کاهش قیمت قوطی پروفیل در اکثر مبادی در  حدود ۲۰ تا ۵۰ تومان به ازای هر کیلو  و هم چنین  در حوزه های میلگرد آجدار  وتیرآهن  ثبات احتمالی قیمت ها را می توان برآورد نمود؛ البته قیمت های قطعی بعد از معاملات بورس فلزات اعلام خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که بورس کالا امروز شاهد ثبات  و گاها با میل به کاهش رو برو می گردد. چرا که اکثر بازار های مالی هرچند میل به صعود داشته باشند اما زمانی که با  افت شدید قدرت خرید در جامعه مواجه می گردند، ترجیح می دهند قیمت های فعلی خود را در همان رنج حفظ کنند تا مبادا با سیر نزولی مواجه گردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها