کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نارضایتی متقاضیان از وضعیت بازار آهن


کد خبر : ۶۱۱۳۰دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۳۵۴۲۳۹ بازدید

وضعیت بازار آهن با شروع هفته جاری در مداری عکس عمل کرد و در نهایت دستخوش تغییرات مثبتی که از آن انتظار ...

آهن‌پرایس- وضعیت بازار آهن با شروع هفته جاری در مداری عکس عمل کرد و در نهایت دستخوش تغییرات مثبتی که از آن انتظار میرفت، نشد. کاهش تقاضای واقعی طی ۳ ماه اخیر یکی از مهم ترین دلایل عدم تحرک مثبت در بازار فولاد به شمار می رود که علاوه بر آن محدودیت های صادراتی نیز موجب انباشت شدن کالا در انبارهای بخش خصوصی شده است.

موضوعی که در این میان حائز اهمیت می باشد، عدم کشش و پذیرش بازار است که در عرضه هایی با تناژ بالا منجر به کاهش قیمت ها می شود. در مقابل نیز به همان نسبت عرضه های بی رمق و جزئی سبب توزیع رانت در این حوزه خواهد شد. موضوع عدم کشش بازار و عقب نشینی تقاضا موجب کاهش قیمت آهن طی روزهای اخیر گردید و بسیاری از کارخانه ها با کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در روز گذشته آغاز به فروش محصولات خود کردند.

کارخانه میلگرد آجدار ابهر با ۱۵۰ تومان کاهش و کارخانه حسن رود با ۱۰۰ تومان کاهش به ازای هر کیلو محصولات خود را به بازار عرضه کردند. با وجود روند کاهشی قیمت ها، باز هم تعداد زیادی از تولیدکنندگان سعی در مقاومت در برابر کاهش داشتند و قیمت های محصولات خود را ثابت اعلام کردند.

در حوزه ورق ها نیز شاهد تغییرات نه چندان چشمگیری بودیم که نشان از همسو شدن قیمت این محصولات با روند فعلی کاهشی بازار دارد. قیمت ورق گالوانیزه تاراز در انبار تهران کیلویی ۳۰۰ تومان کاهش را تجربه کرد و از طرفی هم قیمت ورق سیاه در انبار تهران کاهش ۱۵۰ الی ۱۶۰ تومانی را از سر گذراند.

 با بررسی اخبارهای منتشر شده از مرجع اخبار بازار آهن، هر زمان که با افزایش قیمت ها مواجه می شویم، انگشت اتهام به سوی افزایش قیمت دلار نشانه می رود؛ در صورتی که اگر این مورد به حدی که تحلیل گران بر آن معتقد هستند اثر گذار است، باید با کاهش قیمت دلار نیز قیمت آهن آلات کاهش قابل توجهی داشته باشد اما چیزی که بر ما عیان است و موجب ناراحتی بسیاری از متقاضیان مصرفی می گردد، حرکت لاک پشتی کاهش قیمت ها در این برهه زمانی می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها