کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از رنو کولیوس در مدل 2020


کد خبر : ۶۱۱۱۳دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴:۱۰۱۱۱۲۷ بازدید

کم­تر از یک سال پیش بود که برای اولین بار، تصاویر جاسوسی از رنو کولیوس فیس‌­لیفت منتشر شد. همان‌طور که می­‌دانید، رنو کولیوس بزرگ­تری ...
رونمایی از رنو کولیوس در مدل 2020رونمایی از رنو کولیوس در مدل 2020

کم­تر از یک سال پیش بود که برای اولین بار، تصاویر جاسوسی از رنو کولیوس فیس‌­لیفت منتشر شد. همان‌طور که می­‌دانید، رنو کولیوس بزرگ­ترین شاسی­‌بلند این خودروساز فرانسوی محسوب می­‌شود. حال نسخه فیس‌­لیفت شده از این خودرو رسماً معرفی شده و شاهد پیشرفت­‌های زیادی در آن هستیم که برخی از تغییرات اعمال شده بسیار مهم و قابل توجه هستند. رنو تصمیم دارد ماه آینده ثبت سفارش برای کولیوس فیس‌­لیفت را آغاز کرده و قرار است تحویل آن به مشتریان از ماه اکتبر شروع شود.

یش از هر چیز، به تغییرات ظاهری رنو کولیوس فیس‌­لیفت می­‌پردازیم. در نمای رویه‌رو، شاهد جلوپنجره‌­ای جدید هستیم که جزئیات بیش­تری در آن دیده می‌‌شود. اما در قسمت پایین این جلوپنجره، یک نوار کرومی تزئینی افقی به چشم می­‌خورد که از دو طرف به قسمت بالای چراغ‌­های مه­‌شکن ختم شده است. رنو تغییری در طرح چراغ‌­های مخصوص روز که شبیه به حرف انگلیسی C هستند ایجاد نکرده، اما بسته به تیپ انتخابی، رینگ­‌های 18 و 19 اینچی جدیدی برای کولیوس فیس‌­لیفت در نظر گرفته شده است.

درست است که در فضای کابین این خودرو تغییرات خاصی مشاهده نمی­‌شود، اما رنو مدعی است که صندلی­‌های جلوی کولیوس فیس‌­لیفت راحتی بیش­تری برای راننده و سرنشین جلو فراهم خواهند کرد. علاوه‌براین، ماساژور صندلی راننده هم به عنوان یک آپشن در این خودرو عرضه می­‌شود.

سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی رنو موسوم به R-Link 2 با دو نوع صفحه نمایش مختلف عرضه می­‌شود که عبارتند از:

صفحه نمایش 7 اینچی افقی
صفحه نمایش 8.7 اینچی عمودی

asow69h3fi4jq28xj7xp.jpg

اما تغییرات رنو کولیوس فیس­‌لیفت فقط به ظاهر آن ختم نمی‌­شود، بلکه این شاسی‌بلند فرانسوی صاحب دو پیشرانه دیزلی جدید هم شده است. در واقع این دو پیشرانه 150 و 190 اسب‌بخاری، نسل جدیدی از نسخه‌های دیزلی رنو موسوم به Blue dCi به شمار می­‌روند.

طبق ادعای این خودروساز فرانسوی، این پیشرانه‌ها از جدیدترین تکنولوژی­‌های مربوط به کاهش آلایندگی بهره می­‌برند و در فرانسه به تولید می­‌رسند. مشخصات آن­‌ها عبارت است از:

پیشرانه 1.8 لیتری 150 اسب‌بخاری با همراهی جعبه‌دنده اتوماتیک از نوع CVT موسوم به ایکس-ترونیک. این پیشرانه عملکرد روان و بی‌صدایی داشته و کولیوس با این پیشرانه به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می­‌شود. میزان آلایندگی این نسخه با مشخصات ذکر شده، 143 گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر است. علاوه‌براین، مصرف سوخت ترکیبی کولیوس با این پیشرانه 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

پیشرانه 2.0 لیتری 190 اسب‌بخاری با همراهی جعبه‌دنده اتوماتیک از نوع CVT ایکس-ترونیک با سیستم تمام چرخ محرک. این پیشرانه که نسبت به نسل قبلی 15 اسب‌بخار قدرت­مندتر شده، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌­دهد. میزان آلایندگی این پیشرانه با سیستم تمام چرخ محرک، رقم 150 گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر اعلام شده است.

رنو کولیوس فیس‌­لیفت از سیستم‌­های ایمنی و کمکی هم بی‌­بهره نبوده که برخی از این سیستم‌­ها عبارتند از:

سیستم هشداردهنده در صورت خروج از بین خطوط
سیستم هشداردهنده نقطه کور
سیستم تشخیص علائم ترافیکی
چراغ­‌های جلوی اتوماتیک
کروز کنترل تطبیقی (موجود در همه نسخه‌­ها به صورت پایه)
سیستم هشداردهنده در صورت تشخیص علائم خستگی در راننده
سیستم ترمز اضطراری فعال با قابلیت تشخیص عابر پیاده
رنو برای علاقه­‌مندان به موسیقی یک سیستم صوتی حرفه‌­ای از برند آمریکایی بوز (Bose) با 13 بلندگو برای کولیوس جدید در نظر گرفته که البته با سفارش بهترین تیپ این خودرو از آن بهره­‌مند خواهید شد.

این خودروساز فرانسوی فروش نسخه فیس­‌لیفت از رنو کولیوس را ماه آینده آغاز خواهد کرد، اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. (منبع: باما)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها