کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو


کد خبر : ۶۱۰۳۶شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۳۹۲۴۲۷۹ بازدید

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: با افزایش قیمت جهانی طلا و تحریم‌های جدید آمریکا در حوزه صادرات پتروشیمی ...
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌روپیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: با افزایش قیمت جهانی طلا و تحریم‌های جدید آمریکا در حوزه صادرات پتروشیمی، قیمت طلا در نخستین روز در اولین هفته پس از رمضان گران خواهد شد اما در اواسط هفته قیمت طلا ارزان می‌شود.

به گزارش ایران جیب از تجارت‌نیوز، بررسی کارنامه‌ بازارها در اولین هفته پس از رمضان نشان می‌دهد که سال گذشته قیمت فلزات گران‌بها با رشد چشم‌گیری رو به رو بوده‌ است. به طوری‌که قیمت سکه بیش از ۱۷ درصد، طلا بیش از ۱۴ درصد، دلار بیش از ۱۰ درصد و بورس هم بیش از ۱۰ درصد در اولین هفته پس از رمضان سال گذشته بازدهی داشته؛ در حالی‌که امسال افزایش رشد شاخص طلا و سکه نیز در اولین هفته پس از رمضان دور از انتظار است.

همچنین دو شاخص بازار فلزات گران‌بها یعنی طلا و سکه در هفته دوم خرداد ماه با افت قیمت نزدیک به هم مواجه شدند، به نحوی‌که بازدهی طلای ۱۸ عیار در این هفته منفی ۱٫۸ درصدی و سکه طرح جدید نیز منفی ۱٫۵ درصدی شد.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که کارنامه‌ بازارها در اولین هفته پس از رمضان چه خواهد شد و قیمت طلا چه واکنشی در بازار خواهد داشت؟

ایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران درباره کارنامه‌ بازار طلا در اولین هفته پس از رمضان ۹۸ به تجارت‌نیوز گفت: روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافت. به طوری‌که قیمت هر انس طلا به یک هزار و ۳۴۲ دلار رسید. به نظر می‌رسد با افزایش قیمت جهانی طلا و تحریم‌های جدید آمریکا در حوزه صادرات پتروشیمی قیمت طلا در نخستین روز در اولین هفته پس از رمضان گران خواهد شد.

محمد کشتی‌آرای در ادامه افزود: البته افزایش قیمت طلا در بازار داخل امروز ( شنبه، ۱۸ خرداد ۹۸) مقطعی است؛ چرا که در اواسط هفته شاهد سفر نخست وزیر ژاپن به ایران هستیم که این اتفاق برای نخستین بار و در راستای میانجی‌گری ایران و آمریکا انجام خواهد شد. با سفر نخست وزیر ژاپن به ایران قطعا قیمت دلار روند کاهشی را در بازار خواهد داشت که به دنبال آن قیمت طلا نیز ارزان می‌شود.

او به وضعیت قیمت طلا در هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: در دومین هفته خرداد ماه قیمت سکه با ۱۲۰هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱ هزار تومان ارزان شد. همچنین قیمت دلار نیز از کانال ۱۴ هزار تومان فروکش کرد و با هزار تومان کاهش به قیمت ۱۳ هزار تومان رسید. البته بخشی از کاهش قیمت طلا نیز به کاهش تقاضا در بازار ارتباط دارد. در هفته دوم خرداد ماه تقاضا و داد و ستد نسبت به یک ماه گذشته به شدت کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها