کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بخشنامه سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات از سکه ابهام دارد


کد خبر : ۶۱۰۲۵شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳:۵۹۳۵۹۵ بازدید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت به دنبال راه هایی برای جبران کسری بودجه است از این رو به دریافت مالیات از سکه روی آورده است.

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تعیین مالیات برای خریداران سکه، گفت: از آنجایی که دولت در فروش نفت و کسب درآمد از این روش با مشکل مواجه است و نمی تواند هزینه های کشور را پوشش دهد به سمت افزایش درآمد از طریق دریافت مالیات روی آورده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت در گذشته از سود سهام نیز مالیات دریافت می کرد اما پس از گذشت زمانی دریافت مالیات از این طریق لغو شد، اکنون به دنبال آن است که از خریداران سکه مالیات بگیرد که به نظر می رسد دولت برای کسب درآمد از مالیات سردرگم است.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: در حالی دولت به دریافت مالیات از سکه روی آورده که قانون مالیات را به درستی اجرا نمی کند و از کسانی که درآمد های چند هزار میلیاردی دارند حتی به اندازه کارمندان مالیات نمی گیرد.

وی تاکید کرد: تصمیم سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از خریداران سکه صحیح نیست و باید طبق قانون و مقررات باید نسبت به دریافت مالیات اقدام شود.

مرادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مبنای دریافت مالیات از سکه در بخشنامه سازمان امور مالیاتی مبهم است، گفت: اگر از خریداران سکه مالیات دریافت شود تکلیف کسانی که طلا و جواهر می خرند چه می شود، این بخشنامه جامع و کامل نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این مدل تصمیمات خلع الساعه بوده و پایه و اساسی ندارد، بعد از مدتی متوجه اشتباه خود می شوند و دریافت مالیات از سکه یا سود سهام را ملغی می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر از سکه مالیات دریافت شود مردم از این بازار رو برگردانده و به سمت خرید طلا و جواهر می روند و همان آش و کاسه قبل درست می شود و دولت باید به دنبال راه حلی برای مدیریت این بازار پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها