کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش بینی قیمت جهانی طلا طی هفته جاری


کد خبر : ۶۰۹۱۷یکشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱:۰۸۳۲۸۰ بازدید

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 31 می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در ...
پیش بینی قیمت جهانی طلا طی هفته جاریپیش بینی قیمت جهانی طلا طی هفته جاری

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 31 می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش ایران جیب از تجارت‎نیوز، در معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا به هزار و ۳۰۵ دلار رسید. پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد تا زمانی که ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک به آمریکا ادامه یابد، تعرفه‌های ۵ درصدی بر کالاهای وارداتی از مکزیک وضع خواهد کرد، قیمت جهانی طلا افزایش یافت. به نظر می‌رسد، این تصمیم موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد کُند شدن رشد اقتصاد جهان شده است.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، ۱۵ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر معادل ۷۳ درصد، افزایش قیمت و چهار نفر معادل ۲۷ درصد، هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند. در میان تحلیل‌گران هیچ‌کس در مورد آینده بازار طلا در هفته جاری بدبین نبود.

همچنین از میان ۴۴۸ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۲۴۲ رای‌دهنده، معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۲۳ نفر، معادل ۲۷ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۸۳ رای‌دهنده یا ۱۹ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

بر اساس پیش‌بینی‌های فیل فلین، تحلیل‌گر ارشد پرایس فیوچرز، بازار طلا تا پایان هفته از همان عواملی که روند صعودی را در هفته‎های اخیر موجب شده، بهره خواهد برد.

به گفته او، تهدیدهای مربوط به افزایش تعرفه‌ها موجب کاهش ریسک‌پذیری و حمایت از قیمت طلا شده است.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA هم به آینده طلا خوش‌بین است. عوامل ژئوپلیتیک، عدم قطعیت و وضع تعرفه‌های پنج درصدی بر واردات کالاهای مکزیکی از سوی آمریکا از جمله عواملی است که به نظر او موجب روند صعودی بازار طلا شده است.

او می‌گوید: چند هفته پیش ما تصور ما این بود که به زودی توافقی میان چین و آمریکا حاصل می‌شود اما رئیس‌جمهور آمریکا تنها با یک پیام توییتری آن را نابود کرد.  آخرین اخبار مربوط به تعرفه‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌چیز در مورد دولت ترامپ مشخص نیست و این مساله تاکیدی بر عدم قطعیت در بازارهای مالی است. بازار طلا در چنین محیط نامطمئنی عملکرد خوبی خواهد داشت.

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی در بخش فلزات کیتکو هم از دیگر خوش‌بین‌های بازار طلاست.

او می‌گوید: بازار سرمایه در آمریکا در حال حاضر بسیار آسیب‌پدیر شده و فدرال‌رزرو ممکن است به زودی در ماه ژوئن، نرخ بهره را کاهش دهد که این مساله به کاهش شاخص دلار منجر خواهد شد. به این ترتیب، ما پیش‌بینی مثبتی در بلندمدت برای طلا داریم اما ممکن است قیمت‌ها در سال ۲۰۱۹ اندکی کاهش یابد.

بیل باروچ، رئیس شرکت بلو لاین فیوچرز، می‌گوید: آینده طلا بسیار روشن است. این در حالی است که شاخص دلار آمریکا در محدوده مقاومتی ۹۸ واحد باقی مانده و ارزش اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به کمترین میزان دو سال اخیر رسیده است. با این حال، سرمایه‌گذاران همچنان باید محتاط باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها