کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش التهاب بازار مسکن با تعیین سقف قیمت برای مناطق


کد خبر : ۶۰۸۹۰شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷:۲۱۷۹۹۶ بازدید

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم قیمت مسکن را متعادل کنیم باید قیمت ها را در قالب طرح جامع ...
کاهش التهاب بازار مسکن با تعیین سقف قیمت برای مناطقکاهش التهاب بازار مسکن با تعیین سقف قیمت برای مناطق

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم قیمت مسکن را متعادل کنیم باید قیمت ها را در قالب طرح جامع مسکن ارائه دهیم که بر اساس آن دولت، قیمت مسکن برای هر منطقه را مشخص کند.

سید احسن علوی؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت در خصوص راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش التهاب بازار مسکن گفت: یکی از مشکلات اساسی که امروز گریبانگیر مردم شده و حدود ۳۰ درصد مشکلات مردم را در بر می گیرد بحث مسکن است.


دولت بازار مسکن را رها کرده است

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اجاره خانه ها متاثر از قیمت ساختمان شده است، در کشور ما برخلاف اکثر کشورها برنامه خاصی برای تعیین قیمت مسکن وجود ندارد به طور مثال در کشور ترکیه هر سال فقط ۱۰درصد به قیمت مسکن اضافه می شود ولی در کشور ما چون دولت بازار مسکن را رها کرده و دلالی هم در این بخش زیاد است شاهد مشکلات زیادی در حوزه مسکن هستیم.


دلالان، بازار مسکن را ملتهب می کنند

علوی ادامه داد: وجود دلالانی که هر روز با میل خود قیمت ها را افزایش می دهند التهاب بازار مسکن را افزایش داده است، برای این که بتوانیم قیمت مسکن رامتعادل کنیم باید قیمت ها را در قالب طرح جامع مسکن ارائه دهیم که بر اساس آن دولت، قیمت مسکن برای هر منطقه را مشخص کند.


وجود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خالی در کشور

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خالی در کشور داریم که باید برنامه خاصی برای این واحدها اندیشیده شود یا باید به فروش برسند و یا اینکه طرح مالیات بر عایدی مسکن را تصویب کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم طرح مالیات بر عایدی مسکن را تصویب کنیم که بر اساس آن هر فردی که بیش از دو خانه داشته باشد باید مالیات آن را به صورت پلکانی پرداخت کند موثرتر است، زیرا سرمایه به بازار مسکن که بازاری غیرمولد است وارد نمی‌شود.

علوی تاکید کرد: دولت باید واحدهای کوچک با متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ متر برای افرادی که قدرت مالی ندارند تا سرپناهی برای خود فراهم کنند بسازد که در این صورت عرضه و تقاضا متعادل تر شده و با کاهش تقاضا قیمت مسکن نیز  روند کاهش می یابد.
 

اجاره‌بها نباید متاثر از قیمت مسکن باشد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجاره‌بها نباید متاثر از قیمت مسکن باشد افزود: دولت باید طرح‌های جامع ارائه دهد تا جلوی دلالان که در بازار کارشکنی می‌کنند گرفته شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها