کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش دلار در بازارهای جهانی کاهش یافت


کد خبر : ۶۰۸۷۱شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰:۴۷۱۹۲۵ بازدید

با تهدید جدید آمریکا ضد مکزیک، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

با تهدید جدید آمریکا ضد مکزیک، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، مکزیک را به اعمال تعرفه‌های تجاری در صورت مقابله نکردن این کشور با ورود پناهجویان به خاک آمریکا تهدید کرده است.

ترامپ، دولت مکزیک را تهدید کرده که با تداوم روند فعلی ورود مهاجران از مکزیک به آمریکا، این کشور بر کالاهای وارداتی از مکزیک تعرفه پنج درصدی اعمال خواهد کرد و در مرحله‌های بعدی آن را افزایش خواهد داد.

در واکنش به این خبر پول ملی مکزیک با ریزش شدید ۳.۴ درصدی مواجه شد تا هر دلار به ۱۹.۶۴۸۵ پزو برسد. با این حال خود دلار نیز از پیامدهای این تهدید ترامپ در امان نبود و اسکناس سبز در آخرین روز از معاملات هفتگی ریزش محسوسی را در برابر ارزهای مهم جهانی و به ویژه ارزهای امن نظیر ین و فرانک تجربه کرد.

هر دلار با عقب نشینی کم سابقه ۱.۱۱ درصدی به ازای ۱۰۸.۴۱ ین مبادله شد تا طی ماه گذشته پول ملی ژاپنی‌ها ۲.۷۲ درصد در برابر دلار و ۳.۱۵ درصد در برابر یورو صعود کرده باشد. فرانک سوئیس نیز در برابر دلار ۰.۶۹ درصد تقویت شد تا تابلوهای صرافی‌ها عدد ۱.۰۰۰۸ فرانک را به ازای هر دلار نشان دهند.

با توجه به جنگ تجاری با چین، به نظر می‌رسد که دلار به اخبار جدید تنش‌های تجاری بیش از پیش واکنش دهد. شاخص دلار که نرخ برابری آن مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد ۰.۳۴ درصد کاهش یافت تا زیان ماهانه آن به ۰.۴ درصد برسد.

جک مک اینتایر، مدیر سبد دارایی در مؤسسه "برندوین گلوبال" گفت: ممکن است دلار در یک نقطه عطف قرار گرفته باشد.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر پوند به ازای ۱.۲۶۳۷ دلار و هر یورو به ازای ۱.۱۱۹۳ دلار مبادله شدند. همچنین هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۴۰۸ دلار استرالیا، ۱.۳۵۰۲ دلار کانادا و ۶.۹۰۴۸ یوان چین مبادله شدند./ ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها