کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در نیمه‌شب گوشی آیفون شما با چه کسی حرف می‌زند؟!


کد خبر : ۶۰۸۴۳جمعه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲:۲۰۲۹۳۱۳ بازدید

ساعت 3 صبح است. آیا می‌دانید در حالی که شما هفت پادشاه را در خواب می‌بینید، گوشی آیفون‌تان در حال انجام چه کاری است؟ ارسال اطلاعات به ...
در نیمه‌شب گوشی آیفون شما با چه کسی حرف می‌زند؟!در نیمه‌شب گوشی آیفون شما با چه کسی حرف می‌زند؟!

ساعت 3 صبح است. آیا می‌دانید در حالی که شما هفت پادشاه را در خواب می‌بینید، گوشی آیفون‌تان در حال انجام چه کاری است؟ ارسال اطلاعات به ده‌ها شرکت تجاری که حتی نامشان را هم نشنیده‌اید.

به گزارش ایران‌جیب از یورونیوز، در واقع این تنها صفحه نمایش گوشی است که خاموش است، در پشت سر ردیابی مثل «آمپلیتود» شماره تلفن، ایمیل و مکان دقیق‌تان را دریافت می‌کند. یک ردیاب دیگر مثل «اپ‌بوی» اثر انگشت دیجیتال‌تان را می‌گیرد. ردیاب‌های دیگری مثل «یلپ» هر پنج دقیقه از آدرس آی‌پی شما مطلع می‌شود.

به گزارش واشنگتن‌پست، اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی آیفون اطلاعات شما را به شرکت‌های ثالث نظیر نایکی، اسپاتیفای یا کانال آب‌و‌هوا منتقل می‌کنند.

شرکت «دیسکانکت» که در زمینه امنیت اطلاعات فعال است، در یک هفته ۵۴۰۰ ردیاب داخلی را که وظیفه انتقال اطلاعات از یک دستگاه آیفون را بر عهده داشته‌اند ثبت کرده است. این ردیاب‌های رصدگر ماهانه دستکم ۱.۵ گیگابایت اطلاعات را به بیرون منتقل کرده‌اند.

این فرآیندهای انتقال داده در همان‌ زمان که باطری گوشی‌ها را مصرف می‌کنند و باعث کندی کار با صفحات اینترنتی می‌شوند، کمکی موثر هستند برای شرکت‌ها تا بتوانند تبلیغاتی هدفمند‌تر به کاربران نشان دهند. اگر گزینه Background app refresh در گوشی آیفون شما فعال باشد، که به صورت پیش‌فرض در همه آیفون‌ها فعال است، این جریان انتقال داده اتفاق می‌افتد.

برای مثال زمانی که شما اپلیکیشن «DoorDash» را، که اپلیکیشنی برای تحویل غذا در محل است، اجرا ‌می‌کنید داده‌های شما به ۹ شرکت ثالث فرستاده می‌شود. این اطلاعات یا در سرویس‌های تبلیغاتی و یا در شرکت‌های تحلیل داده مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بنگاه‌های تجاری بتوانند محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار دهند.

اما چرا این فعالیت‌ها در شب‌هنگام انجام می‌شوند؟ بعضی برنامه‌نویسان ترجیح می‌دهند داده‌ها مربوط به زمانی باشند که کاربر در خانه خود حضور دارد و بعضی دیگر ساعات نیمه‌شب را ترجیح می‌دهند تا فرآیند جمع آوری و ارسال داده با دیگر کارکردها و برنامه‌های گوشی تداخل پیدا نکند.

پاتریک جکسون، یک تحلیلگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اکنون در شرکت دیسکانکت کار می‌کند می‌گوید: «این اطلاعات شما است. چرا باید از تلفن همراه شما بیرون برود؟ چرا باید توسط کسانی که نمی‌دانید قرار است چه کار با این اطلاعات بکنند جمع آوری شوند؟»

پاتریک جکسون نرم‌افزاری را نوشته است که کمک می‌کند خطوط ناشناس انتقال‌دهنده‌ اطلاعات در آیفون مسدود شوند.

شرکت اپل در بیانیه‌ای گفته است که خود را ملزم به حفاظت از حریم خصوصی کاربران می‌داند و امنیت پیشرفته‌ای را برای سیستم‌های خود تدارک دیده است.

با این حال منتقدان می‌گویند اپل می‌تواند به شفافیت بیشتر کارکرد این ردیاب‌ها و آگاه ساختن کاربران به اقدام کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها