کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقاومت تولیدکنندگان آهن در برابر افت قیمت‌ها


کد خبر : ۶۰۴۹۳دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶:۴۹۳۱۲۷ بازدید

مبادلات انجام شده طی دو روز گذشته در بازار آهن، بنابر تبعیت از بازار ارز با رشد منفی مواجه بود اما در مقاطعی نیز شاهد بودیم که فولادسازان ...

آهن‌پرایس- مبادلات انجام شده طی دو روز گذشته در بازار آهن، بنابر تبعیت از بازار ارز با رشد منفی مواجه بود اما در مقاطعی نیز شاهد بودیم که فولادسازان در مقابل افت قیمت ها مقاومت کرده و سعی بر ثابت نگه داشتن قیمت ها و وضعیت بازار آهن داشتند.

طی روز کاری گذشته اکثر فولادسازان و کارخانه های تولیدی آهن آلات سعی بر کاهش ملایم قیمت های اعلامی خود داشتند اما در برخی مبادی نیز کارخانه های تولیدی با پافشاری بر موضع خود، قیمت های اعلامی محصولات خود را ثابت نگه داشتند. از این رو می توان به کارخانه میلگرد آجدار ابهر اشاره نمود که با کیلویی ۱۵۰ تومان کاهش طی روز اخیر اقدام به قیمت گذاری کرد ولی از سوی دیگر نیز کارخانه هایی نظیر کاوه تیکمه داش و کویر کاشان با ثبات قیمتی نسبت به روزهای قبل اقدام به فروش محصولاتشان کردند.

به منظور صحت این ادعا باید به روند بازار آهن طی روز جاری نیز نگاهی انداخت. با شروع ساعات اولیه روز بازار بر مداری کاهشی قرار گرفت و آغاز این روند کاهشی را کارخانه های تولید کننده قوطی پروفیل رقم زدند. کارخانه پروفیل جهان با کیلویی ۱۰۰ تومان و کارخانه پروفیل تهران شرق با کیلویی ۲۰۰ تومان کاهش نسبتا به روز قبل اقدام به فروش محصولات خود کردند. با وجود فاز کاهشی حاکم بر بازار آهن، امروز نیز کارخانه هایی نظیر نبشی و ناودانی ناب تبریز قیمت های اعلامی خود را ثابت نگه داشتند تا مقاومت خود را در برابر افت قیمت ها حفظ کنند.

با توجه به وضعیت فوق، کارشناسان فولادی سعی بر تحلیل بازار با توجه به ابعاد مختلف تأثیرگذار بر این حوزه دارند و تاکنون نیز این تحلیل ها به میزان ۷۰ درصد به هدف و واقعیت نزدیک بوده است اما باید به این نکته توجه داشت که به واسطه وابستگی کلیه بازارهای مالی، کالایی و همچنین بازار آهن و فولاد به اخبارهای سیاسی منتشر شده، پیش بینی قیمت آهن در آینده امری دشوار می باشد و همت مخاطبین را برای بررسی دقیق تر و سپس تصمیم گیری در خصوص انجام معاملات، می طلبد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها