کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریاست جدید مجلس؛ لاریجانی، عارف و شاید حاجی‌بابایی


کد خبر : ۶۰۴۶۹دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶:۴۲۱۲۵۱ بازدید

آخرین تحرکات جریان های سیاسی اثرگذار در مجلس حکایت از آن دارد که ۱۱ سال ریاست علی لاریجانی بر قوه مقننه به ایستگاه دوازدهم خود نزدیک می‌شود و ریاست دوباره وی بر صندلی ریاست مجلس تقریبا قطعی است.

برترین‌ها: آخرین تحرکات جریان های سیاسی اثرگذار در مجلس حکایت از آن دارد که ۱۱ سال ریاست علی لاریجانی بر قوه مقننه به ایستگاه دوازدهم خود نزدیک می‌شود و ریاست دوباره وی بر صندلی ریاست مجلس تقریبا قطعی است.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۵ خرداد برگزار می‎شود تا تکلیف چینش آخرین هیئت رئیسه مجلس دهم نیز مشخص شود و این در حالی است که هنوز ۳ فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی تا به امروز موضع مشخص را درباره این انتخابات اعلام نکردند و تنها اظهارنظرهای کوتاهی از سوی برخی از اعضای فراکسیون‎های مجلس منتشر شده است تا بتوان حدس و گمان کوتاهی را از انتخابات پیش‎رو برآورد کرد.

لاریجانی؛ شانس اول برای ریاست سال آخر مجلس

عبدالرضا هاشم‎زایی، عضو فراکسیون امید:

* بدون شک درصدد خواهیم بود تا درهفته آخر منتهی به انتخابات هیئت رئیسه درباره نحوه حضور در این انتخابات تصمیم بگیریم.

* طبق اطلاعاتی که در اختیار دارم و نشست‎هایی که با دوستان امیدی داشتیم بسیاری از اعضا بر حضور عارف در انتخابات هیئت رئیسه تاکید دارند.

* عارف هنوز برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی نکرده است، اما بدون شک ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا گزینه‎های مدنظر فراکسیون را برای حضور در انتخابات هیئت رئیسه مجلس معرفی کنیم.

* باتوجه به فضایی که در مجلس و در کشور وجود دارد بنده براین باورم که بهتر است فراکسیون امید به صورت مستقل در انتخابات هیئت رئیسه شرکت کند، چراکه ما در دوره دوم انتخابات ائتلافی را انجام دادیم اما نتیجه معکوسی اتخاذ شد که خیلی هم به نفع فراکسیون امید تمام نشد.

مهرداد بائوج لاهوتی؛ سخنگوی فراکسیون مستقلین:

* همه اعضای فراکسیون مستقلین به اتفاق آرا برضرورت حمایت از علی لاریجانی برای تصدی کرسی ریاست مجلس حمایت کردند از این ما معتقدیم باید کمک‌ها و بسترهای لازم برای تحقق این موضوع در مجلس عملیاتی شود.

* فراکسیون مستقلین تنها درباره گزینه مدنظرشان برای تصدی کرسی سیاست به جمع‎بندی رسیدند در حال حال حاضر برای معرفی سایر گزینه‎های خودمان منتظر تشکیل جلسه و انجام بررسی‎های لازم هستیم.

* ما با جریاناتی که با حضورعلی لاریجانی در مسند ریاست مجلس موافق باشند اگر تمایل داشته باشند ائتلاف خواهیم کرد در غیر اینصورت به صورت مستقل در این انتخابات مشارکت می‎کنیم.

* علی لاریجانی برای حضور در این انتخابات صراحتا اعلام آمادگی کرده است و به نظر می‎رسد وی باتوجه به رویکردهایی که داشته است پیروز این میدان باشد.

مجتبی ذوالنور عضو؛ فراکسیون نمایندگان ولایی:

* فراکسیون نمایندگان ولایی نیز به مانند سایر فراکسیون‎های مجلس فعالیت‎های خود را برای حضور در این انتخابات آغاز کرده است اما هنوز در این راستا به یک جمع‎بندی دست پیدا نکرده است.

* بنا داریم در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به صورت مستقل در راستای حضور در انتخابات وارد عمل شویم و گزینه‎های مدنظر خودمان را معرفی کنیم.

* درصدد خواهیم بود با معرفی گزینه‎های کارآمد و شایسته در راستای ایجاد تحول در ساختار هیئت رئیسه وارد عمل شویم.

* حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی هم گزینه احتمالی ریاست مجلس است. نام وی همواره در این سازوکار مطرح شده، اما او نه چندان حضور پر قدرتی در این عرصه داشته و نه رای منسجمی را پشت خود دیده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها