کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی شرایط بازار آهن


کد خبر : ۶۰۴۱۱شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸:۱۷۵۶۴۳ بازدید

یکی از علل اعمال فشار و تحریم صنایع «آهن»، «فولاد»، «آلومینیوم» و «مس» توسط دولت آمریکا را می توان ضربه زدن به بزرگترین منبع ...

آهن‌پرایس- یکی از علل اعمال فشار و تحریم صنایع «آهن»، «فولاد»، «آلومینیوم» و «مس» توسط دولت آمریکا را می توان ضربه زدن به بزرگترین منبع درآمد غیر نفتی ارزی کشور و سخت تر کردن معشیت مردم با اخلال در زمینه اشتغال زایی صنایع فولادی در داخل کشور دانست. مطالب اشاره شده باعث جذابیت تحریم این رشته‌ها به‌عنوان اهرم فشار بیش از پیش بر کشور شده است.

سوالی که در این روزها در بازار بسیار شنیده می شود این است که اعمال تحریم‌های جدید تا چه میزان بر قیمت آهن آلاتدر بازار داخل می تواند موثر باشد؟ که برای پاسخ به این سوال توجه به ابعادی چون توانایی مدیران داخلی در مدیریت شرایط جدید، سطح همکاری کشورهای ثالث ( همسایه) و مهم تر از همه کیفیت عکس‌العمل سیاست‌گذار داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کارشناسان معتقدند بیشترین نگرانی از بابت محدودیت های صادراتی کشور مربوط به هزینه های حمل مبادلات،  تامین مواد اولیه، ملزومات تولید و نیز نگاه داشتن ظرفیت‌های ایجاد شده در سطح بهینه و بالای نقطه سربه سر است تا علاوه بر حفظ سطح اشتغال، سرمایه‌های درگیر این صنعت همچنان در دامنه بازدهی  اقتصادی عمل کنند. باتوجه به مطالب ذکر شده در بالا که تنها گوشه ای از جریانات داخلی برای مقابله با تحریم ها می باشد، پیش بینی شرایط بازار آهن با توجه به تورم لحظه ای حاکم بر کشور و سیر صعودی قیمت تمامی محصولات مصرفی در داخل کشور بسیار سخت شده است و تلاش برای جلوگیری از ورود هیجان و انگیزه‌های سوداگرانه در همه بازارها در شرایط کنونی کاملا قابل درک و الزامی است؛ اما سرکوب افراطی قیمت داخلی و ایجاد اختلال در جریان صادرات که هدف مستقیم تحریم قرار گرفته صحیح نیست؛ چرا که با تضعیف بنگاه‌های داخلی در کوتاه مدت به جای تثبیت شرایط تولید و عرضه برای حمایت از مصرف‌کننده داخلی که هدف اصلی سیاست‌های تنظیم بازار دولت است، نتیجه عکس حاصل خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها