کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود قوه قضائیه به پرونده گرانی بازار مسکن


کد خبر : ۶۰۳۴۱پنجشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱:۵۶۵۵۵۶ بازدید

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بر اساس قانون اساسی، دستگاه قضا باید پناهگاه تظلمات مردم باشد، از این رو با توجه به ...

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بر اساس قانون اساسی، دستگاه قضا باید پناهگاه تظلمات مردم باشد، از این رو با توجه به وضعیت بحرانی بازار مسکن، قطعا قوه قضائیه باید این مسئله را رسیدگی کند.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، وضعیت بازار مسکن را نامطلوب و نگران کننده دانست و گفت: در شرایط کنونی در آستانه ایام نقل و انتقالات بازار اجاره مسکن قرار داریم، اما بازار آنقدر ملتهب و پرتلاطم است که خانوارها برای اجاره مسکن با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.


افزایش بهای مسکن قیمت مسکن

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه مردم در بازار کنونی مسکن تنها رها شده اند و هر روز صدها نفر از مردم نسبت به وضعیت این حوزه به ما اعتراض می کنند، این مسئله موجب افزایش بیش از یکصد درصدی قیمت مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران شده است.


ضرورت ورود قوه قضائیه به موضوع گرانی بازار مسکن/ دستگاه قضا باید پناهگاه تظلمات مردم باشد

وی با اشاره به ضرورت ورود قوه قضائیه به موضوع گرانی بازار مسکن، گفت: بر اساس قانون اساسی، دستگاه قضا باید پناهگاه تظلمات مردم باشد، از این رو با توجه به وضعیت بحرانی بازار مسکن، قطعا قوه قضائیه باید این مسئله را رسیدگی کند.


بحران بازار مسکن ثبات ملی را تهدید می کند

نوروزی ادامه داد: همچنین مدعی العموم طبق قانون می تواند به مسائل روز کشور و موضوعات ملی ورود کند، زیرا مشکلات کنونی از جمله بحران بازار مسکن، ثبات ملی را تهدید می کند و باید هر چه سریع تر فکری برای حل این مسائل کرد.


رقابت تصنعی بنگاه‌های حقیقی و مجازی املاک برای گران کردن مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: درشرایط کنونی بنگاه های حقیقی و مجازی در بازار مسکن، با ایجاد یک رقابت تصنعی زمینه را برای افزایش قیمت ها فراهم می کنند، از این رو قوه قضائیه به درستی باید با این اقدامات سودجویانه برخورد جدی کند.


دستگاه قضا باید از حقوق مردم در بازار پرتلاطم مسکن دفاع کند

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: به نظر من وظیفه قوه قضائیه تنها رسیدگی به پرونده های حقوقی نیست، بلکه دستگاه قضا باید از حقوق مردم کاملا دفاع کند، از این رو اگر این امر محقق شود، قوه قضائیه به قوه عدلیه ارتقا می یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها