کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بی‌بی‌سی تجمع دانشگاه تهران را چگونه گزارش کرد؟


کد خبر : ۶۰۲۷۷سه شنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۱۴۲۴۵۷ بازدید

ظهر دیروز تعدادی با لباس‌هایی قرمز رنگ در حیاط دانشگاه تهران تجمع کردند، در حالی که شعارهایی علیه احکام دین، از جمله حجاب می‌دادند و ...

روزنامه جوان نوشت: ظهر دیروز تعدادی با لباس‌هایی قرمز رنگ در حیاط دانشگاه تهران تجمع کردند، در حالی که شعارهایی علیه احکام دین، از جمله حجاب می‌دادند و پلاکاردهایی قرمز رنگ با نوشته‌های اعتراض گونه و هم محتوا با شعارهایشان در دست داشتند و همزمان، با روزه‌خواری تلاش کردند اعتراض خود را به احکام دین اسلام نشان دهند.

خبرگزاری‌ها از گرایش‌های چپ و کمونیستی این افراد خبر دادند. در عین حال برخی از دانشجویان هم می‌گویند بیشتر تجمع‌کنندگان از بیرون دانشگاه آمدند و تا ساعت ۱۲ حراست کارت‌های دانشجویان را چک نمی‌کرد. این موضوع البته نیاز به بررسی و پیگیری دارد.

دقایقی پس از این تجمع غیرقانونی، دانشجویان دیگری در مقابله با این تجمع، در حیاط دانشگاه جمع شدند و با شعارهای «الله اکبر» و «قانون‌شکن حیا کن، دانشگاه رو رها کن» در مقابل آنان ایستادند. حرکت تجمع‌کنندگان در محوطه دانشگاه و سر دادن شعارهای قانون شکنانه ضمن ایجاد التهاب در فضای دانشگاه باعث ایجاد درگیری‌های مختصری میان آن‌ها و سایر دانشجویان هم شد که این درگیری‌ها با وساطت و مدیریت دانشجویان دیگر و برخی مسئولان دانشگاه خاتمه یافت. تجمع‌کنندگان معترض به حجاب سپس به سالن آمفی تئاتر دانشگاه رفته و مانع حضور سایر دانشجویان شدند.

گرچه بی‌بی‌سی کوشید این تجمع را صرفاً اعتراض به حجاب عنوان کند، اما خود در گزارشش نوشت که «در این تجمع معترضان پلاکاردهایی در اعتراض به بازداشت سه تن از روزنامه‌نگاران و فعال مدنی در دست داشتند. ندا ناجی، عاطفه رنگریز و مرضیه امیری از روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) در بازداشت به سر می‌برند.» بی‌بی‌سی در عین حال در تیتر خود خبر داد که «تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به طرح «حجاب» به خشونت کشیده شد»، اما در متن گزارشش روشن نیست از کدام خشونت سخن می‌گوید! گرچه چپ‌گراهای معترض به حجاب کوشیدند فضای دانشگاه را ملتهب کنند، اما حضور به موقع دانشجویان مانع از رقم خوردن آشوب شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها