کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دو نرخی شدن قیمت ماکارونی و بلاتکلیفی مردم


کد خبر : ۶۰۲۵۷دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۵۸۶۳۲۳ بازدید

در حالی که سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان برای هر بسته 700 گرمی ماکارونی قیمت 5450 تومان را به شرکت های تولید کننده ...

در حالی که سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان برای هر بسته 700 گرمی ماکارونی قیمت 5450 تومان را به شرکت های تولید کننده ارائه کرده است، اما انجمن صنفی تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی ایران قصد دارد ماکارونی را با قیمت ۴۷۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

به گزارش ایران جیب از خبرآنلاین ،ماکارونی یکی از غذاهایی است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد و از طرفی برای خانواده در دسترس بوده و صرفه اقتصادی دارد. اخیرا تحریم ها روی قیمت مواد اولیه تولید ماکارونی بسیار تاثیر گذار بوده به گونه ای که شاهد افزایش ۸۵ درصدی قیمت گندم هستیم؛ همین امر باعث شده تا سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان جلسه ای با حضور انجمن صنفی کارفرمایی ماکارونی و انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی ایران برگزار و سقف قیمت ماکارونی را به این دو انجمن ارائه کند.

سید ارمیا واعظ، دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی در مورد خروجی این جلسه به خبر آنلاین گفت: قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی تا پیش از دور جدید تحریم ها ۳۱۰۰  تومان بوده است که با توجه به افزایش ۸۵ درصدی قیمت گندم و همچنین افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارکنان، سازمان حمایت سقف ۵۴۵۰ تومان را برای بسته مذکور تعیین کرده است.

وی افزود: انجمن ما و کارخانجات زیرمجموعه تصمیم گرفت به منظور ثبات اقتصاد، کمک به دولت برای ایستادگی در برابر تحریم ها و همچنین حمایت از وضعیت اقتصادی خانواده های ایرانی بسته های ماکارونی را با قیمت ۴۷۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان ماکارونی ایران ادامه داد: بر خلاف انجمن ما، انجمن صنفی کارفرمایی ماکارونی و اعضای آن تصمیم گرفته اند که هر بسته ماکارونی را با سقف قیمت تعیین شده (۵۴۵۰ تومان) در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

واعظ با بیان اینکه قطعا تشکل ها در سال ۹۸ باید برای خود رسالتی در قبال جامعه قائل باشند، خاطر نشان کرد: با گران شدن گوشت و برنج، قطعا ماکارونی بیشتر از گذشته مورد انتخاب مردم قرار می گیرد و همین امر وظیفه ما را سنگین تر می کند. ضمن اینکه قیمت ۴۷۰۰ تومان برای هر بسته ماکارونی هم سود معقولی برای شرکت  ها به همراه دارد و امیدواریم که سایر تولید کنندگان هم معیشت و سبد غذایی مردم را مورد توجه و حمایت قرار دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها