کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل 60 روزه ایران برای برجام را رد کرد


کد خبر : ۶۰۱۱۴پنجشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۳۰۳۳۵۶۵ بازدید

کشورهای اروپایی طرف برجام و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک در واکنش به مهلت 60 روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام ...
اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل 60 روزه ایران برای برجام را رد کرداتحادیه اروپا ضرب‌الاجل 60 روزه ایران برای برجام را رد کرد

کشورهای اروپایی طرف برجام و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک در واکنش به مهلت 60 روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام کردند هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: کشور‌های اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در بیانیه مشترکی «ضرب‌الاجل» (۶۰ روزه) ایران را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای هرگونه «ضرب‌الاجل» از سوی ایران درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رد کرد.

اتحادیه اروپا در واکنش به مهلت ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام کرد هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد.

یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، صبح روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پاسخ به این گونه اقدامات آمریکا، از تعلیق بخشی از تعهدات برجامی خود خبر داد. رئیس جمهور ایران گفت: «توافق تصریح می‌کند که چنانچه برخی از اعضاء توافق را نقض نمایند، بند بیست و شش و بند‌های سی و شش این حق را به ما داده است تا این موضوع را در کمیسیون مشترک مطرح نماییم و تعهداتمان را کاهش دهیم. امروز ما از تعهداتمان می‌کاهیم، ولی از توافق خارج نمی‌شویم.»

بر این اساس ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره سازی آب سنگین و اورانیوم غنی شده را متوقف خواهد کرد. در عین حال ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد. این بیانیه، اولتیماتومی به پنج عضو دیگر امضاءکننده توافق هسته‌ای، یعنی کشور‌های اروپایی، چین و روسیه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها