کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عراق در آستانه امضای قراردادی 53 میلیارد دلاری با دو غول نفتی آمریکا و چین


کد خبر : ۶۰۱۱۱پنجشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۸۹۵۵۵ بازدید

عراق قصد دارد قرارداد 30 ساله نفتی با اکسون موبیل و پتروچاینا، دو غول بزرگ انرژی جهان امضا کند. قرار است تولیدات نفتی عراق به کمک این ...
عراق در آستانه امضای قراردادی 53 میلیارد دلاری با دو غول نفتی آمریکا و چینعراق در آستانه امضای قراردادی 53 میلیارد دلاری با دو غول نفتی آمریکا و چین

عراق قصد دارد قرارداد 30 ساله نفتی با اکسون موبیل و پتروچاینا، دو غول بزرگ انرژی جهان امضا کند. قرار است تولیدات نفتی عراق به کمک این دو شرکت افزایش پیدا کند. عراق بعد از عربستان بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دویچه‌وله آلمان، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق روز چهارشنبه ۸ مه (۱۸ اردیبهشت) خبر داد که کشورش به زودی با اکسون موبیل و پتروچاینا قراداد عظیمی را امضا خواهد کرد.  

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق هم یک روز پیش از آن اعلام کرده بود که  کشورش در آینده‌ای نزدیک قصد دارد با شرکت‌های یادشده قرارداد نفتی ۳۰ ساله امضاء کند. 

نخست وزیر عراق در نشست مطبوعاتی خود در بغداد اعلام کرد که با این پروژه می‌توان تولیدات چاه‌های نفتی جنوب این کشور را افزایش داد.

عراق هم اکنون هم در تولید نفت به رکوردی تازه دست یافته است. این کشور در ماه مارس ۲۰۱۹ چهار و نیم میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. عراق هم‌اکنون بعد از عربستان سعودی بیشترین نفت را در میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صادر می‌کند.

برای افزایش تولید نفت در میادین رمیله و مجنون آب به داخل چاه پمپاژ خواهد شد. در میادین یاد شده سال‌هاست که نفت استخراج می‌شود. حال نفت این چاه‌ها به شدت افت کرده و به دلیل کاهش فشار برای استخراج آن عراق با مشکل مواجه شده است. برای رفع این مشکل قرار است با پمپاژ آب دریا به چاه‌ها نفت آن دوباره برای تولید به سطحی بالای زمین انتقال یابد. اما این روند به انرژی زیادی برای تمیز کردن و شیرین کردن آب دریا قبل از پمپاژ نیاز دارد.


قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری عراق با شرکت زیمنس

هفته پیش عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در دیدار از برلین همچنین اعلام کرد که کشورش با شرکت زیمنس آلمان قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری برای بازسازی نیروگاه‌های برقی این کشور امضا کرده است.

نخست وزیر عراق گفته است که توسعه و سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های برقی این کشور برای موفقیت پروژه عظیم افزایش تولیدات نفتی ضروری بوده است.

نخست وزیر عراق همچنین گفت کابینه او به وزارت نفت عراق دستور داده است با اکسون موبیل و پتروچاینا قرارداد امضا کند.

اکسون موبیل شرکت نفت و گاز آمریکایی است. دفتر مرکزی این شرکت در شمال شهر ایروینگ، تگزاس قرار دارد. اکسون موبیل دومین شرکت نفتی بزرگ جهان است.

پتروچاینا بزرگترین تولیدکننده نفت خام چین است و تحت مدیریت مستقیم شرکت ملی نفت چین اداره می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در پکن قرار دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها