کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی وضعیت قیمت‌ها در بازار آهن


کد خبر : ۵۹۹۹۱دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۳۳۷۸۴۷ بازدید

روز گذشته بازار آهن با نوسانی در حدود 50 الی 70 تومانی قیمت در هر کیلو در حوزه میلگرد مواجه شد و بازار با اعلام کف ...

آهن‌پرایس- روز گذشته بازار آهن با نوسانی در حدود 50 الی 70 تومانی قیمت در هر کیلو در حوزه میلگرد مواجه شد و بازار با اعلام کف ۵۱۵۰ تا سقف ۵۳۵۰ تومان ( با احتساب مالیات ارزش افزوده) در حال نوسان بود که در نهایت با محاسبه تقریبی میانگین این ارقام حدود ۵۲۴۰ تومان برای هر کیلو برآورد گردید.

در اواخر وقت روز کاری گذشته با عقب نشینی نرخ ارز در بازار، شنیده  شدن  زمزمه های عرضه روز دوشنبه و احتمال بالای تشکیل باز متشکل ارزی در روزهای آتی هیجانات  بازار آهن به تدریج فروکش کرد تا بازار را سکوت معناداری فرا بگیرد؛ از این رو انتظار می رود با عقب نشینی احتمالی دلار به کانال ۱۴ هزار تومان هیجانات کاذب بازار  به سرعت در حال محو شدن باشند.

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، امید می رود شاهد بازگشت آرامش نسبی به سایر حوزه های اثرگذار بر بازار داخلی و تعدیل قیمت آهن آلات به ویژه قیمت میلگرد آجدار که از تقاضای بیشتری برخوردار است، به سطح قابل پذیرشی با  منطبق گزاره های بنیادین این بازار باشیم که البته تجربه ثابت کرده است اگرچه در این ماه از حجم تقاضا  و فعالیت فعالان بازار کاسته می شود اما بقای این آرامش کاملا وابسته به شرایط لحظه ای نرخ  ارز در حاشیه بازار می باشد. ارزی که با اجرای محدودیت ها حکم کیمیا را یافته است و حتی بانک مرکزی در سال گذشته  با اعمال دستورالعملهای متعددی را برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات صادر نتوانست  اقدام موثری انجام دهد و حتی برخی از این قواعد  به علت عدم شفافیت در محتوا و برخی دیگر به دلیل ضعف در به کارگیری سبب گشت تا صادرکنندگان اجبارا نتوانند به آنها عمل کنند و عملا ارز آوری چشمگیری برای اقتصاد کشور رقم نخورد.

نکته جالب توجه در این روزها که بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان از آن شکایت دارند ارزی است که بانک مرکزی در قبال صادرات ۶ ماهه دوم سال گذشته از آنها طلب می نماید. دلارهایی که عملا وجود خارجی ندارند و این صادرکنندگان برای جلوگیری از توقف خط خود و حفظ قدرت رقابت با کارت های اجاره ای به صورت ریالی صادرات صورت گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها