کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرز میان حباب قیمتی تا واقعیت در بازار آهن


کد خبر : ۵۹۹۵۲یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۴۴۴۷۹۳ بازدید

به رغم جریانات حاکم بر بازارهای مالی کشور قیمت های اعلامی در بازار آهن مسیری متفاوت را طی میکند و هر روز به ‌رغم اغلب متغیرهای کاهشی ...

آهن‌پرایس- به رغم جریانات حاکم بر بازارهای مالی کشور قیمت های اعلامی در بازار آهن مسیری متفاوت را طی میکند و هر روز به ‌رغم اغلب متغیرهای کاهشی شاهد قیمتگذاری های بی پایه و اساس در این بازار هستیم.

در اتفاقات این چنینی که روند صعودی حاکم بر بازار با واقعیت‌ ها و قواعد آن همخوانی چندانی نداشته و افزایش نرخ ارز نیز به کندی در جریان است، پافشاری به تداوم افزایش بهای محصولات تولیدی کارخانه ها بسیار تعجب برانگیز است چرا که با شروع ماه مبارک رمضان بازارهای مالی اغلب با رکود و کاهش در تقاضای واقعی برای خرید مواجه می گردد. وجود عواملی چون محدودیت  های صادراتی اعمال شده از جانب دولت نیز به سخت تر شدن شرایط تولید داخل دامن خواهد زد.

نکته قابل تامل در بازار حجم بالای عرضه های صورت گرفته توسط واحد های تولیدی به بازار داخل می باشد که این میزان عرضه و تولید نسبت به سال های گذشته نیز افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند که عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار در چنین شرایط قاعدتا سیر نزولی قیمت ها را در پی خواهد داشت اما رشدهای چند ‌باره قیمت‌ها در روزها و حتی ساعات پایانی روز گذشته دخیل بودن عوامل بسیاری  را در برهم زدن نظم اقتصادی برجسته ساخته و هم نگرانی‌های جدیدی را در رابطه با شکل گیری عوامل نوظهور موثر در بازار را  به همراه خواهد داشت.

در این میان نقش بورس کالا در وضعیتی که کشور به مدیریت قیمت‌ها نیاز دارد، بسیار محسوس می باشد. البته در روز های  اخیر به‌صورت نامحسوس می‌توان کاهش فعالیت و اثرگذاری بورس کالا را مشاهده کرد که یکی از آنها عدم ثبت عرضه‌ها به‌صورت کامل یا ثبت رقابت‌هایی فراتر از انتظار است که در نهایت راهی جز ابطال برخی معاملات را باقی نمی‌گذارد. حال در شرایطی که گویی یک موج جدی رشد قیمت‌ها نه‌تنها در بازار آهن بلکه در بسیاری از بازارهای کالایی به‌راه افتاده باید نقش بورس کالا را برجسته‌ تر دید اما این چابکی و پرکاری در بورس کالا دیده نمی‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها