کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود بسیج برای شناسایی خانه‌های خالی از سکنه


کد خبر : ۵۹۹۳۶یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳:۵۶۷۵۴۷ بازدید

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95، اطلاعات و آدرس تمامی خانه های خالی مشخص شده ...

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95، اطلاعات و آدرس تمامی خانه های خالی مشخص شده، حال می توان برای شناسایی دقیق و اطلاعات جدیدتر از نیروها و پایگاه های بسیج مناطق استفاده کرد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دستور دستگاه قضا برای حذف قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی، گفت: اخیرا با دستور قوه قضائیه، سایت های اینترنتی، قیمت  مسکن و خودرو را از سایت‌هایشان حذف کرده اند که این نشان دهنده اثرگذاری مثبت دستگاه قضا در ساماندهی اقتصاد است.


مدعی العموم می تواند در تمام موضوعات و شئونات جامعه ورود کند

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون و فقه، مدعی العموم یا دادستان می تواند در تمام موضوعات و شئونات جامعه ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی کند.


ورود مستقیم دستگاه قضا برای ساماندهی بازار مسکن؛ مالکان سلیقه‌ای قیمت ها را بالا می برند

وی با انتقاد از فعالیت دلالان در عرصه مسکن و سودجویی برخی مالکان برای افزایش چندبرابری نرخ مسکن، گفت: قوه قضائیه باید به این مسئله مهم ورود مستقیم کند، زیرا امروز به علت خلاء نظارتی، هر یک از مالکان بر اساس سلیقه و منافع خود قیمت گذاری می کنند که این موضوع موجب افزایش بیش از 100 درصدی نرخ مسکن شده است.


حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد

ابوترابی با بیان اینکه در شرایط کنونی حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد، افزود: وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون مکلف به اخذ مالیات از خانه های خالی است و هر چه سریع تر در این عرصه باید اقدام قابل قبولی صورت گیرد.


ورود بسیج برای شناسایی خانه‌های خالی جدید/آدرس تمامی خانه های خالی مشخص شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95، اطلاعات و آدرس تمامی خانه های خالی مشخص شده، حال می توان برای شناسایی دقیق و اطلاعات جدیدتر از نیروها و پایگاه های بسیج مناطق استفاده کرد.


تزریق خانه های خالی به بازار کلید کاهش قیمت مسکن و نرخ اجاره

وی گفت: به طور حتم اگر 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی به بازار مسکن تزریق شود، می توان به کاهش قیمت مسکن و نرخ اجاره امید داشت، اما وزارت راه و شهرسازی هنوز به تعهدات خود برای ایجاد سامانه اطلاعاتی عمل نکرده است.


مالکیت خصوصی در مباحث گران فروشی و احتکار معنایی ندارد/ می توان طبق قانون با افزایش قیمت ها برخورد قضایی کرد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ادامه داد: با اشاره به اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه دستگاه قضا نمی تواند به علت مالکیت خصوصی، به بازار مسکن ورود کند، افزود: بر اساس قانون در دو موضوع گران فروشی و احتکار، مالکیت خصوصی معنایی ندارد و دستگاه های نظارتی مانند دستگاه قضا می توانند با متخلفان و گران فروشان برخورد کنند، به طور مثال فردی که برنج احتکار می کند، نسبت به این اجناس مالکیت دارد، اما نیروی های نظامی و قضایی با این تخلفات برخورد می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها