کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلالان عامل گرانی خرما هستند


کد خبر : ۵۹۶۸۸شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱:۵۹۳۱۹۴ بازدید

دبیرکل انجمن خرمای ایران با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در بازار تا پایان سال نخواهیم داشت، گفت: به دلیل اینکه بازار بیشتر از این کشش ...

دبیرکل انجمن خرمای ایران با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در بازار تا پایان سال نخواهیم داشت، گفت: به دلیل اینکه بازار بیشتر از این کشش ندارد، برای ماه مبارک رمضان افزایش قیمت نداریم.

علی اصغر موسوی در خصوص بازار خرما در آستانه ماه رمضان بیان کرد: طی یک هفته گذشته قیمت خرما در بازار حدود ۲۰ درصد گران شد و وجود دلالان و فعالیت آن‌ها در بازار تنها عامل افزایش قیمت خرما طی هفته جاری بوده اما برای بازار ماه مبارک رمضان افزایش قیمت نخواهیم داشت.
 
وی در ادامه افزود: طی یک هفته گذشته شاهد افزایش قیمت انواع خرما در بازار بودیم به طوری که هفته گذشته خرما تا کیلو ۳۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شد و همان خرما چند روز بعد، کیلوی ۳۵ هزار تومان معامله شد.

دبیرکل انجمن خرمای ایران با بیان اینکه دولت باید در راستای مقابله با دلالان تمهیداتی بیاندیشد ادامه داد: چراکه این افراد علاوه بر آشفتگی در بازار، باعث شده اند که حق کشاورز و تولید کننده پایمال شود و مصرف کننده نیز با قیمت‌های نامعقول خرما را خریداری کند.

موسوی خاطر نشان کرد: هیچ گونه کمبودی در بازار تا پایان سال نخواهیم داشت همچنین پیش بینی می‌شود برای ماه مبارک رمضان افزایش قیمت نداشته باشیم چراکه بازار بیشتر از این کشش افزایش قیمت را ندارد. 

وی در رابطه با تولید سالانه خرما در کشور گفت: سالانه حدود ۹۵۰ هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود که از این رقم بیش از ۴۰۰ هزار تن مازاد بر مصرف در کشور وجود دارد و حدود ۱۰۰ هزار تن خرما نیز در سال صادر می‌شود.

دبیرکل انجمن خرمای ایران متذکر شد: از هفته جاری مغازه داران، نیاز خود را از بازار تامین خواهند کرد و افزایش قیمت احتمالی تاثیری بر قیمت مغازه داران برای عرضه نخواهد داشت. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها