کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضرر 350 میلیون دلاری زمین‌گیر شدن بویینگ برای آمریکن ایرلاینز


کد خبر : ۵۹۶۸۱شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰:۳۷۱۲۷۶ بازدید

خطوط هوایی آمریکن چشم‌انداز سود سالانه خود را کاهش داده و حدود 350 میلیون دلار ضرر را به زمین گیر شدن هواپیماهای مکس737 شرکت ...
ضرر 350 میلیون دلاری زمین‌گیر شدن بویینگ برای آمریکن ایرلاینزضرر 350 میلیون دلاری زمین‌گیر شدن بویینگ برای آمریکن ایرلاینز

خطوط هوایی آمریکن چشم‌انداز سود سالانه خود را کاهش داده و حدود 350 میلیون دلار ضرر را به زمین گیر شدن هواپیماهای مکس737 شرکت بویینگ مرتبط دانسته است.

بعد از دو مورد سقوط هواپیماهای مسافربری بویینگ مکس ۷۳۷ مکس طی ۵ ماه، ابتدا کشورهای غیرآمریکایی و سرانجام آمریکا دستور توقف پروازهای خطوط هوایی با این نوع هواپیمای تولیدی بویینگ را صادر کردند.

خطوط هوایی آمریکن که بیشترین تعداد مسافر را در پروازهای آمریکا نسبت به شرکت‌های دیگر جابجا می‌کند فعلا نزدیک به ۱۵ هزار پرواز خود را تا ماه اوت لغو کرده است و می‌گوید به همین علت ۳۵۰ میلیون دلار از سود پیش‌بینی شده خود را از دست خواهد داد.

البته شرکت آمریکن ایرلاین ابراز اطمینان کرده که بعد از این دوره ۴ ماهه پرواز با این هواپیماها را از سر خواهد گرفت.

اما برای عملی شدن این وعده پیش از همه این شرکت هواپیما سازی بویینگ که سازنده مکس ۷۳۷ است که باید هم برنامه‌ای را برای تعمیر نقص مکس ۷۳۷ طراحی و آماده کند و هم دوره آموزشی را برای خلبان‌ها حاضر کند و به تایید سازمان هوانوردی فدرال امریکا برساند.

زمین‌گیر شدن هواپیماهای مکس ۷۳۷ آمریکن ایرلاین تنها ضرر این شرکت هوایی نیست.

آمریکن ایرلاین گفته است به دلیل افزایش قیمت نفت هزینه سوخت این شرکت ۶۵۰ میلیون دلار از آنچه پیشتر تصور می‌شد بیشتر خواهد شد.

مدیران این شرکت می‌گویند این ضرر به افت نزدیک به ۴ تا ۶ دلار برای هر سهم این شرکت در ۲۰۱۹ منجر خواهد شد.

سازمان هوانوردی فدرال امریکا، اف‌ای‌ای، در بیانیه ای گفته: "وقفه در پرواز با این هواپیماها تا زمان تکمیل تحقیقات بیشتر، از جمله معاینه اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های ضبط داده‌های پرواز و صدای خلبان - دو جعبه سیاه - ادامه خواهد یافت."

در همین حال پاتریک شاناهان سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا که از مدیران سابق شرکت بویینگ بوده از اتهام اعمال نفوذ برای تسهیل عقد قرارداد با بویینگ تبرئه شده است. آقای شاناهان۳۰ سال برای این شرکت کار می‌کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها