کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اگر آمریکا می‌خواهد وارد تنگه هرمز شود باید با سپاه صحبت کند


کد خبر : ۵۹۶۲۴چهارشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳:۲۸۲۲۴۵۲ بازدید

وزیر خارجه می‌گوید آمریکا برای ورود به تنگه هرمز باید با سپاه پاسداران صحبت کند. محمدجواد ظریف که به نیویورک سفر کرده، امروز چهارشنبه ...
اگر آمریکا می‌خواهد وارد تنگه هرمز شود باید با سپاه صحبت کنداگر آمریکا می‌خواهد وارد تنگه هرمز شود باید با سپاه صحبت کند

وزیر خارجه می‌گوید آمریکا برای ورود به تنگه هرمز باید با سپاه پاسداران صحبت کند. محمدجواد ظریف که به نیویورک سفر کرده، امروز چهارشنبه در نشست موسسه جامعه آسیا اعلام کرد تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند سیاست‌های ایران را تغییر دهد.

آقای ظریف همچنین اظهار داشت که آمریکا به یک توافق یا گفتگوی جدید نیاز ندارد، چرا که برجام بهترین توافقی بود که طرفین می‌توانستند به آن دست یابند. وزیر خارجه همچنین افزود که این آمریکا بود که از این توافق خارج شد. در نتیجه این آمریکا است با خروج از توافقات بین‌المللی همچون یک کشور غیرعادی رفتار کرده است، نه ایران.

ظریف همچنین تأکید کرد، این نخستین بار است که یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل، صریحا قطعنامه همین شورا را نقض می‌کند و به دیگر کشورها هم فشار می‌آورد که آنها هم این قطعنامه را نقض کنند. اینجا ایران نباید تصمیم بگیرد، این اعضای جامعه بین‌الملل هستند که باید تصمیم بگیرند می‌خواهند این نقض ادامه یابد یا آن را متوقف کنند؟

وزیر خارجه همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش آمریکا را تهدید کرد که باید برای ورود به تنگه هرمز از سپاه پاسداران ایران اجازه بگیرد.

«اما از گذشته تنگه هرمز و خلیج فارس را باز نگه داشته‌ایم و در آینده نیز چنین می‌کنیم اما گر آمریکا می‌خواهد وارد تنگه هرمز شود، باید با کسانی که از این تنگه حفاظت می‌کنند، صحبت کند. یعنی سپاه پاسداران ایران.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها