کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نکرد


کد خبر : ۵۹۵۲۹دوشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷:۴۰۱۶۴۱۷ بازدید

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، امروز دوشنبه (دوم اردیبهشت/ 22 آوریل) پایان معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را اعلام کرد ...
آمریکا معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نکردآمریکا معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نکرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، امروز دوشنبه (دوم اردیبهشت/ 22 آوریل) پایان معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را اعلام کرد و گفت دیگر هیچ معافیتی در این زمینه به کشورهای دیگر نخواهد داد.

او همچنین گفت: " تحریم‌های نفتی آمریکا بیش از ده میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران کم کرده است." به گفته پومپئو، ایران تا قبل از تحریمها سالانه ۱۵ میلیارد دلار از طریق فروش نفت درآمد کسب می کرد.

پومپئو گفته است "فشارها بر ایران تا عادی شدن رفتار این کشور ادامه پیدا می کند."

آمریکا در صدد است فروش نفت ایران را به صفر برساند و وزیر خارجه آمریکا در اظهارات امروز خود مجددا روی این موضوع تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ماه نوامبر گذشته برای هشت کشور معافیتی ۱۸۰ روزه‌ای صادر کرده بود تا فرصت جایگزینی واردات نفت از ایران را داشته باشند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته عربستان و امارات برای تزریق نفت بیشتر به بازار پس از توقف صادرات نفت ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

امروز قیمت دربازار نفت سه درصد افزایش داشت و هر بشکه به ۷۴ دلار و ۳۰ سنت رسید که بالاترین قیمت از ماه نوامبر سال گذشته میلادی بوده است.

ژاپن، چین، کره جنوبی، هند، ایتالیا، تایوان، ترکیه و یونان کشورهایی هستند که معافیت موقت از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران گرفته بودند.

کشورها و شرکت‌های خارج از آمریکا که تحریم‌های این کشور علیه ایران را رعایت نکنند با مجازات و محدودیت در داخل آمریکا روبرو می‌شوند.

مقام‌های وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن‌پست گفته‌اند که این تصمیم به دو دلیل گرفته شده است.

اول اینکه به گفته آنها عرضه در بازار نفت هم اکنون بیش از تقاضا است. دیگر اینکه کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات متحده عربی قول داده‌اند هرگونه افت عرضه را جبران کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه درباره این موضوع با ولیعهد امارات متحده عربی صحبت کرد.

اعطای معافیت از تحریم‌ها در هفته‌های اخیر به موضوعی سیاسی در واشنگتن بدل شده بود.

شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه از جمله سناتور تد کروز که مواضع سختی علیه ایران دارند استدلال کردند که ادامه آنها مغایر سیاست "فشار حداکثری" است که ترامپ و وزیر خارجه‌اش می گویند علیه ایران دنبال می‌کنند.

ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ در مجموع برای هشت کشور مجوز خرید نفت از ایران صادر شده بود اما دولت آمریکا اخیرا اعلام کرد که مجوز یونان، تایوان و ایتالیا تمدید نخواهد شد چون آنها عملا خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.

با این حال مقام های دولت ترامپ در مورد سرنوشت ادامه معافیت چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی سکوت کرده بودند.

در این میان چین و هند بزرگترین واردکنندگان نفت از ایران هستند درحالی که کره جنوبی و ژاپن وابستگی کمتری به نفت ایران دارند.

ترکیه تنها کشوری است که انتظار تمدید این معافیت را داشت که آنرا دریافت نکرده است.

یک مقام وزارت خارجه به واشنگتن پست گفت که هدف این اقدام بالا بردن هزینه برای رفتارهای زیانبار ایران است که به گفته او صلح و امنیت را تهدید می کند، اتهامی که ایران رد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها