کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگرانی متقاضیان از روند بازار آهن


کد خبر : ۵۹۳۹۳چهارشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۷۴۴۳۳ بازدید

گزارشات حاکی از افزایش هزینه های باربری در پی دو نرخی شدن بهای سوخت تا یکماه آینده می باشد. از مدت ها قبل برای محاسبه ی هزینه ی حمل ...

آهن‌پرایس- گزارشات حاکی از افزایش هزینه های باربری در پی دو نرخی شدن بهای سوخت تا یکماه آینده می باشد. از مدت ها قبل برای محاسبه ی هزینه ی حمل و نقل بار، فرمول های زیادی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه اخیرا راهکاری جهت حل مشکلات این بخش تعبیه و به اطلاع عموم رسانده شد. اگر چه نتیجه ی این میزان  تلاش مسئولین هیچ وقت مشخص نشده و هزینه حمل بار توسط باربری ها موجود در سطح کشور همچنان به صورت سلیقه ای اعمال می شود.

با توجه به نوسانات بازار و عدم ثبات موقت در کاهش قیمت های محصولاتی چون میلگرد و ورق در هفته جاری،  انتشار اخبار تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، بنابر دو نرخی شدن بهای سوخت مصرفی و سهمیه بندی آن،  تا کمتر از یک ماه آینده پیش بینی شرایط بازار را بسیار دشوار کرده است. اگرچه مسئولان اعلام داشته اند که : قیمت بنزین سهمیه بندی تغییر نخواهد کرد و قیمت دوم بنزین نیز افزایش چندانی را تجربه نمی کند چراکه میزان افزایشی کمتر از ۳۰ درصد برای آن  محتمل دانسته اند .

در روز جاری با کاهش نرخ دلار در مقایسه با  سایر واحد های پولی جهانی و هم چنین اعلام خبری از جانب رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با جدیت بیشتر در پیگیری دستورالعمل های بازار بار که به تصویب شورای پول و اعتبار به منظور مهار تورم در جامعه  رسیده است، سبب شد تا  کارخانه ها روند افزایشی قیمت محصولات خود را متوقف ساخته و قیمت آهن آلات در بازار آهن، امروز  به جزء در برخی مبادی تقریبا بدون تغییر باقی بماند.

در شرایط کنونی کشور، یکی از اولویت های اصلی اقتصاد عملیات بازار باز می باشد؛ ساختاری که بانک مرکزی به کمک آن می تواند نرخ های موجود در بازار را کنترل کرده و در نهایت  لگام تورم را مهار کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها