کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر فاز قیمت‌ها در بازار آهن


کد خبر : ۵۹۳۴۸سه شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۵۵۶۴۰۴ بازدید

در اواخر وقت کاری روز دوشنبه 26 فروردین ماه بازار با موج جدیدی از افزایش قیمت ها در اغلب کارخانه های تولیدی مواجه گشت.

آهن‌پرایس- در اواخر وقت کاری روز دوشنبه 26 فروردین ماه بازار با موج جدیدی از افزایش قیمت ها در اغلب کارخانه های تولیدی مواجه گشت. اعلام افزایش ۵۰تا ۱۰۰ تومانی در اکثر مقاطع فولادی و بسته شدن فروش کارخانه ها بلافاصله پس از آن،  بازار آهن و متقاضیان را دچار سردرگمی عجیبی کرد. تحلیلگران با بررسی روند طی شده قیمت در روز گذشته که ابتدا سیر نزولی و در ادامه با روند افزایشی مواجه گشت بر این باورند که: مواجه با سیر صعودی فعلی بعد از کاهش قیمت های شکل گرفته از آغاز هفته که به دلایلی چون افت خرید هیجانی و گاها عدم وجود صف تقاضا برای عرضه ها صورت گرفت، دور از انتظار نبوده است چرا که برای تحریک تقاضا و خرید هیجانی، کارخانه ها متوسل به این شیوه ی برای فروش شده اند. بنابراین هیچ علت منطقی دیگری را  بابت افزایشبهای آهن آلات در پایان روز کاری گذشته نمی توان متصور بود .

این افزایشقیمت آهن در روز جاری نیز تداوم یافت به طوری که کارخانه سیرجان با ۵۰ تومان، کارخانه ظفر بناب با ۲۰ تومان ، کارخانه فولاد ایوان غرب نیز با ۵۰تومان افزایش محصولات خود را به بازار عرضه کردند. البته در حوزه قوطی پروفیل بهای اعلامی کارخانه ها روند معکوس را در پی گرفت. در حوزه نبشی و ناودانی کارخانه ها هنوز قیمتی را اعلام نکرده و سکوت معناداری را در پیش گرفته اند. از این رو بازار آهن در روز جاری بر روی مدار سینوسی در حال حرکت می باشد.  

تجربه نشان داده که رفتار بازار در مواجه با هجوم تقاضا و قیمت ها از یک جریان سینوسی یا نوسانی تقریبا مشخص پیروی می نماید، بدین صورت که همزمان با هجوم تقاضا، قیمت های بازار هم با شیب تند افزایشی می شود و تا تخلیه ی تقاضای هیجانی ادامه می یابد و مجددا بازار را  وارد فاز کاهش قیمت ها می کند  تقاضا نیز در این مرحله به امید کاهش بیشتر در پشت صف خرید تجمع کرده و با بروز یک شوک بر بازار، روند معکوس شده و تقاضای پشت صف به صورت هیجانی به بازار هجوم می آورند.

با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و  عدم  امکان ثبت اخبار لحظه ای در سایت، بر آن شدیم تا اخبار لحظه ای و اتفاقات بازار آهن را در کانال تلگرامی "آهن خبر" به اطلاع شما همراهان گرامی برسانیم. از این رو  می توانید با بهره گیری از اخبار کوتاه و لحظه ای ارائه شده در کانال تلگرامی آهن خبر، تصمیمات مناسب تری نسبت به انجام خرید خود اتخاذ نمایید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها