کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاثیر تورم داخلی بر بازار آهن


کد خبر : ۵۹۲۱۹شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۵۵۷۹۲ بازدید

حاکی از این است تکرار فراز ها در روند سینوسی قیمت ها امری اجتناب ناپذیر است چرا که تجربه ثابت کرده است برای گذر از هر مرحله سینوسی کاهشی و ...

آهن‌پرایس- حاکی از این است تکرار فراز ها در روند سینوسی قیمت ها امری اجتناب ناپذیر است چرا که تجربه ثابت کرده است برای گذر از هر مرحله سینوسی کاهشی و افزایشی در حدود دوهفته زمان لازم است.موج افزایشی که در اواسط هفته گذشته به سرعت وارد فاز ثبات شده بود، احتمال اینکه با همین سرعت معکوس شود و مجددا روند رو به بالا را در پیش بگیرد را تقویت می کند. در شرایط پر نوسان بازار اعلام ماندگاری کف قیمت های اعلامی بسیار دشوارمی باشد.

با توجه به جهش قیمتی ارز در سال گذشته بسیاری از بازار ها که مرتبط به بازار های خارجی و حتی تولید داخل  بوده اند، به شدت متاثر شده اند که به راحتی می توان این تاثیر را در افزایش قیمت آهن آلات مصرفی تولید شده در داخل کشور جستجو کرد.به علت همبستگی بازارها به یکدیگر جهش ۴ برابری نرخ ارز در سال گذشته توانسته در بسیاری از بازار ها جهش مشابه یا اندکی کمتر از ۴ برابر را ایجاد کند. بازار آهن در سال گذشته شاهد فراز و نشیب های قیمتی بسیاری  بوده  که غالبا شدت فرازهایش  بیش از فرود آن گزارش شده است. تداوم این امر توانست در سال جدید در اغلب مقاطع فولادی رکورد جدیدی  از افزایشات را به ثبت برساند اما در حوزه  فولاد داخل کشور به علت مازاد تولید ایجاد شده در پی تداوم تحریم ها امکان ثبت رکورد جدید قیمتی و افزایش محسوس بهای انواع  مقاطع فولادی در کوتاه مدت متصور نمی باشد.در صنعت فولاد نیز تطبیق قیمت فولاد بر منحنی تورم اصولا صحیح نبوده است و به عبارت ساده تر اگر شرایط اقتصادی موجود تغییر نکند در پایان سال قیمت فولاد داخل از شیب تورم عقب تر خواهد ماند، هم چنان که سال گذشته هم شاهد همین روند بودیم.

صنعت فولاد کشور علاوه بر تامین بازار داخل قابلیت صادرات  و تامین آهن آلات مصرفی در بازارهای خارجی  را نیز دارا می باشد اگر چه در  صادرات آهن آلات چالش هایی چون نوسان قیمت ارز وجود دارد که توانسته بر پیچیدگی های این کار بیافزاید و ازسوی دیگر در برخی موارد موجب می شود تا  صادرکننده با موج نااطمینانی از جانب مشتریان خارجی به علت بد قولی های حاصل از نوسانات قیمتی مواجه  گردد.

با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و  عدم  امکان ثبت اخبار لحظه ای در سایت، بر آن شدیم تا اخبار لحظه ای و اتفاقات بازار آهن را در کانال تلگرامی "آهن خبر" به اطلاع شما همراهان گرامی برسانیم. از این رو  می توانید با بهره گیری از اخبار کوتاه و لحظه ای ارائه شده در کانال تلگرامی آهن خبر، تصمیمات مناسب تری نسبت به انجام خرید خود اتخاذ نمایید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها