کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2.8 میلیارد دلار دیگر از دارایی‌های ایران آزاد می‌شود


کد خبر : ۵۹۱۴شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹:۵۰۵۷۷۳ بازدید

ایران در 4 ماه آینده 25 کیلوگرم از اورانیومی که به اکسید تبدیل کرده را به سوخت راکتور تهران تبدیل می‌کند. هم‌چنین قرار است 2 میلیارد و 800 میلیون دلار از دارایی‌های ...

یک مذاکره کننده ارشد ایرانی گفت: اختلاف‌های عمیقی درباره مسایل مختلف وجود دارد و همان‌طور که قبلا گفتیم شروع به نوشتن متن پیش‌نویس کردیم و پیشرفت خوبی به لحاظ متن داشتم اما در محتوا اختلاف باقی است و 35 درصد مسائل باقی مانده که شامل مسایل کلیدی است.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران ادامه داد: همه از این که اراده جدی در طرف‌ها برای رسیدن به راه‌حل وجود دارد به این نتیجه رسیدند که باید مذاکرات ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: ما برای ادامه مذاکرات منعی نداشتیم و می‌توانستیم طبق توافق ژنو ادامه دهیم اما با توجه به گام اول توافق ژنو باید روند تمدید می‌شد. در سه روز آخر به این جمع‌بندی رسیدیم که باید درباره تمدید گام اول توافق ژنو بریم و اگر تمدید نمی‌شد به طور خودکار همه چیز به شش ماه قبل باز می‌گشت.

عراقچی اظهار کرد: ایران در 4 ماه آینده 25 کیلوگرم از اورانیومی که به اکسید تبدیل کرده را به سوخت راکتور تهران تبدیل می‌کند. هم‌چنین قرار است 2 میلیارد و 800 میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در شش قسط آزاد شوند.

این دیپلمات ارشد ایرانی تاکید کرد که غنی‌سازی و میزان و ظرفیت آن مهم‌ترین اختلاف نظر بین ایران و 1+5 است و راکتور اراک، تاسیسات فردو و تحقیق و توسعه دیگر موارد اختلافی را تشکیل می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر موارد اختلافی بین ایران و 1+5 دوره زمانی گام پایانی و حرکت ایران به سمت صنعتی شدن است. از پرانتزها کم شده اما آن‌هایی که مانده از موضوعات مهم هستند. الان با یک متن 8 تا 9 صفحه‌یی مواجه‌ایم که دو برابر این صفحات ضمیمه دارد.

عراقچی با اشاره به موضوع لغو تحریم‌ها گفت: درباره لغو تحریم‌ها و جدول مورد نظر آن ما معتقدیم همه تحریم‌ها باید یک‌دفعه رفع شوند. تحریم‌ها نباید تقسیم شوند؛ یعنی همه تحریم‌ها نفتی و بانکی باید یک‌جا برداشته شوند نه این که آن‌ها را به انواع تحریم‌ها تقسیم کنند. دوره اعتمادسازی لزوما با دوره لغو تحریم‌ها یکی نیست.

او تصریح کرد: بیش‌ترین میزان اختلافات ایران با آمریکاست و به طور طبیعی بیش‌ترین مذاکره نیز با آن‌ها صورت می‌گیرد؛ البته بین اعضای 1+5 هماهنگی وجود دارد و ما انتظار داریم آن‌ها مواضع واحد داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها