کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران 3535 واحد جهش کرد


کد خبر : ۵۹۱۳۰چهارشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۷۱۶۶۵ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران بی‌توجه به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه امروز هم به رشد اکثر شاخص‌های خود ادامه داد و شاخص کل تا این لحظه 3553 واحد رشد کرد.

 بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران این بورس علیرغم اقدام خصمانه آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران امروز هم روند افزایشی بازار را پی گرفت و عمده شاخص‌های بورس اوراق بهادار سبزپوش بوده و رشد کردند.

امروز تا لحظه تنظیم خبر ،شاخص کل بورس اوراق بهادار با 3 هزار و 553 واحدی به رقم 193 هزار و 966 واحد رسید.

شاخص کل بازار تا این لحظه بر اساس معیار هموزن 974 واحد رشد کرده و به رقم 38 هزار و 356 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1021 واحد رشد کرده و به رقم 55 هزار و 937 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هموزن 680 واحد رشد کرده و به رقم 26 هزار و 632 و احد رسید.

شاخص آزاد شناور با رشد 4862 واحدی به رقم 219 هزار و 209 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 2 هزار و 717 واحد به رقم 144 هزار و 539 واحد و شاخص بازار دوم بورس با رشد 6 هزار و 545 واحدی به رقم 378 هزار و 471 واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورس در تقویت شاخص مؤثر بودند که مهمترین این شاخص‌ها شامل فولاد، فملی، فخوز، اخابر، فارس، پارس، تاپیکو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز تا این لحظه شاخص کل 38 واحد رشد کرده و به رقم 2 هزار 468 واحد رسید و عمده نمادها مانند میدکو، ذوب‌کگهر، هرمز، زاگرس، ارفع در افزایش شاخص کل فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

* دلایل رشد شاخص بورس چیست؟

در این زمینه تیرداد احمدی استاد دانشگاه تهران به خبرنگار فارس،‌گفت: رشد شاخص بورس اوراق بهادار به دو دلیل اصلی افزایش قیمت برخی از کالاها و نیز افزایش نرخ ارز است که خود به خود در شرکت‌ها و سودآوری آنها اثر دارد.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها با دیدن روند افزایشی نرخ کالاها آینده روشنی برای خود ترسیم کرده و سودآوری مناسبی در نظر می‌گیرند، در نتیجه شاخص بورس نیز افزایش می‌یابد.

وی همچنین در مورد اینکه آیا تهدیدهای آمریکا علیه سپاه در بازار اثر می‌گذارد،‌گفت: یک ضرب‌المثلی است که در انگلیس فردی تبری نشان داد که قصد داشت به پلیس بزند، اما عمده مردم از روی پل خود را انداختند، در حالی که در کشور ما در مجلس تروریست‌ها با اسلحه آدم کشتند، اما مردم از صحنه حادثه فیلم می‌گرفتند و این تفاوت دو ملت است.  بنابر این، این تحریم‌ها و اقدامات آمریکا اثر آنچنانی در اقتصاد ما ندارد.

وی گفت‌:‌در 10 روز اول سال جاری معاندان کشور ما هر کاری که بلد بودند انجام دادند تا قیمت ارز افزایش یابد و از طریق بازار دوبی کارهای زیادی انجام دادند اما نرخ ارز حدود 10 درصد بیشتر افزایش نیافته است.

وی گفت:‌کانال انتقال ارز از دوبی به صورت کامل بسته نشده، اما خیلی محدود شده است.

احمدی همچنین افزود: هم نرخ ارز در بازار کالا اثر دارد و هم متقابلا افزایش قیمت کالاها در بازار بر نرخ ارز مؤثر است.

این کارشناس بورسی به عنوان مثال به بازار سیمان اشاره کرد و گفت:‌وقتی قیمت سیمان در بازار افزایش می‌یابد سود شرکت‌های سیمانی حاضر در بورس افزایش می‌یابد از طرفی افزایش نرخ صادراتی سیمان باعث رشد سهام شرکت‌های صنایع سیمانی در بورس می‌شود و مجموعه این افزایش نرخ کالایی و ارزی باعث رشد شرکت‌های حاضر در بورس و در نتیجه رشد شاخص بازار می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها