کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تأثیرگذاری تروریستی خواندن سپاه بر بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۵۹۱۱۱چهارشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۵۷۱۰۰۶۱ بازدید

نگاه عموم فعالان بازار فولاد بر این است که نوسانات نرخ دلار می تواند همیشه بر قیمت آهن آلات تأثیرگذار باشد؛ اما کارشناسان این بازار بر ...

آهن‌پرایس- نگاه عموم فعالان بازار فولاد بر این است که نوسانات نرخ دلار می تواند همیشه بر قیمت آهن آلات تأثیرگذار باشد؛ اما کارشناسان این بازار بر این باورند که طی سال گذشته بخشنامه هایی از سوی وزارت صنعت صادر شد که در حکم سرعت گیر عمل کرده و در برهه های از زمان سدی مقابل افزایش قیمت ناشی از رشد نرخ ارز شده است. البته ناگفته نماند که پس از اعلام قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا بحران در بازار ارز بالا گرفت و طی روز اخیر شاهد افزایش نرخ ارز تا مرز ۱۳۷۰۰ تومان بودیم.

بنابراین با توجه به نقش مهم سپاه پاسداران اسلامی در کشور، اتفاقات اخیر موجب افزایش نرخ ارز شد و این امر بر قیمت آهن آلات نیز تأثیر گذاشت چراکه طی دو روز اخیر شاهد افزایش لحظه ای قیمت ها بودیم و انتظار می رود که در روزهای آتی نیز این روند ادامه دار باشد.

از سوی دیگر این افزایش نرخ دلار می تواند برای بازار آهن و فولاد کشور همانند سال گذشته تأثیر چشمگیری داشته باشد. در سال ۹۷ همزمان با افزایش قیمت دلار، کارخانه ها و شرکت ها اقدام به صادر کردن محصولات فولادی خود کردند که این روند موجب شد تا واسطه گری های متفرقه افزایش یابد. میل به صادرات در برهه افزایشی شدن قیمت دلار در بازار اوج خواهد گرفت و همین امر همانند سال قبل معضلاتی در بازار داخلی ایجاد خواهد کرد. میل به صادرات محصولات فولادی در میان تاجران و فعالان فولادی از آن رو شکل خواهد گرفت که آنها فولاد را به صورت ریالی از تولیدکننده تهیه می کنند و به قیمت روز دلار، صادرات خود را انجام می دهند.

در نتیجه با توجه به وضعیت بازار آهن طی روزهای جاری می توان گفت که تروریستی خواندن سپاه از سوی دولت آمریکا تأثیر خود را بر دلار گذاشته است و به تبع آن قیمت آهن آلات نیز با افزایش لحظه ای همراه شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها