کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آشفته بازار موبایل در سال 97 با جولان گوشی‌های مسافری


کد خبر : ۵۸۸۷۸یکشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵:۲۹۵۰۱۴ بازدید

سال 97 در حالی شاهد نوسان گسترده در بازارهای مختلف بودیم که بازار موبایل نیز از این قافله عقب نماد و شاهد افزایش 100 درصدی قیمت گوشی ...
آشفته بازار موبایل در سال 97 با جولان گوشی‌های مسافریآشفته بازار موبایل در سال 97 با جولان گوشی‌های مسافری

سال 97 در حالی شاهد نوسان گسترده در بازارهای مختلف بودیم که بازار موبایل نیز از این قافله عقب نماد و شاهد افزایش 100 درصدی قیمت گوشی با وجود رقابت دو طیف مختلف در این بازار بودیم.

 بعد از  شروع افزایش قیمت ارز از انتهای سال 96 و اوایل سال گذشته، بازارهای مختلف کشور دستخوش تغییرات گسترده شدند. در این بازار فروش گوشی موبایل های هوشمند نیز از اینغافله افزایش قیمت عقب نماند و با وجود اجرای طرح رجیستری قیمت گوشیهای موبایل وارداتی به شدت افزایش یافت.

نکته جالب توجه اینکه اندازه بازار مصرف گوشی تلفن همراه در ایران حدود 8 میلیون دستگاه در سال است که اخبار واصله در ماههای پایانی سال 97 نشان داد که براساس برآوردها حدود 7 میلیون دستگاه از طریق مسافری در سامانه رجستیری ثبت می‌شود.

نکته دیگر این که معمولا آمارهای گمرک ایران معیار سنجش اندازه بازار ایران محسوب می‌شد اما بررسیهای اخیر نشان داد که آمار واردات رسمی 1.5 میلیون دستگاه در سال خیلی با  واقعیتهای مصرف موبایل در ایران همخوان نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها