کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سکه تمام از دلار سبقت گرفت


کد خبر : ۵۸۷۱۷شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳:۲۵۸۴۱۸ بازدید

در آخرین روز هفته، دلار دومین افزایش متوالی را تجربه کرد تا برخی از معامله‌گران از تغییر جهت انتظارات ارزی سخن بگویند. روز پنج شنبه، شاخص ...

دنیای‌اقتصاد: در آخرین روز هفته، دلار دومین افزایش متوالی را تجربه کرد تا برخی از معامله‌گران از تغییر جهت انتظارات ارزی سخن بگویند. روز پنج شنبه، شاخص ارزی ۱۰۰ تومان افزایش یافت و به بهای ۱۳هزار و ۱۵۰ تومان رسید. رشد روز آخر هفته موجب شد که میزان بازدهی دلار در هفته‌ای که گذشت به حدود ۴دهم درصد برسد. این درحالی بود که شاخص ارزی ۲ هفته پیش 2.3 درصد از ارزش خود را از دست داده بود، آن هم در شرایطی که پیش از آن ۸ افزایش متوالی را به ثبت رسانده بود.

برخی معامله‌گران اعتقاد داشتند، ثبت دومین افزایش متوالی، دومین نوسان روزانه در کانال ۱۳ هزار تومانی، تغییر علامت بازدهی هفتگی و عبور مقطعی از حبس بازه‌ای از جمله علامت‌های تغییر انتظارات در بازار هستند که جهت بردار انتظاری را به سوی اعداد بالاتر نشانه می‌روند.

در ساعاتی از آخرین روز هفته قیمت دلار بالای محدوده ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی نوسان کرد، حال آنکه این ارز از اواسط اسفندماه از یک سو نتوانسته بود به زیر مرز ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومانی برود و از آن‌سو، در اطراف محدوده ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی با افزایش فروش‌ها مواجه می‌شد و به بالای این محدوده نرفته بود. 

درحالی‌که عده‌ای از معامله‌گران از تغییر انتظارات ارزی سخن می‌گویند و شکست ساعتی محدوده ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی را نیز نشانه‌ای دال بر تایید آن می‌دانند، گروه دیگری از فعالان ارزی باور دارند اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده است و یک بار دیگر دلار در حوالی سطح مقاومتی با افزایش فروش مواجه شده است تا قیمت انتهای روز از حبس بازه‌ای خارج نشود. درواقع این گروه باور دارند در سمت انتظارات اتفاق تازه‌ای رخ نداده است و همزمان باور دارند، ممکن است در روزهای پایانی اسفند عرضه ارز بازارساز قوت بیشتری بگیرد و قیمت در انتهای سال زیر مرز ۱۳ هزار تومانی بسته شود.در مقابل این دو دسته، گروه دیگری از بازیگران ارزی حضور دارند که معتقدند آینده قیمتی دلار طی روزهای آتی بیشتر به اخبار پیرامون آینده معافیت‌های تحریمی ایران بستگی دارد. در تازه‌ترین اتفاقات، برخی منابع خبری به نقل از رویترز عنوان کردند که آمریکا سعی خواهد کرد صادرات نفت ایران را باز هم کاهش دهد ولی آن را به صفر نمی‌رساند ومعافیت خرید نفت از ایران توسط برخی کشورها را تمدید خواهد کرد.

به گفته شماری از فعالان، مهم‌ترین عاملی که در دو روز انتهایی هفته موجب افزایش قیمت‌ها شد، تسویه‌های انتهای سال معامله‌گران اعتباری بود. به باور آنها، برخی از خالی فروشان ارزی ناچار شدند در دو روز انتهایی سال با حرکت به سوی بازار نقدی تعهد ارزی خود را پرداخت کنند. در این میان؛ عده‌ای باور داشتند نرخ حواله درهم مهم‌ترین متغیر افزایشی بازار در روز پنج‌شنبه بود. در آخرین روز هفته قیمت درهم در همان اوایل روز از مرز ۳ هزار و ۶۰۰ تومانی عبور کرد.

همسو با رشد قیمت دلار، در روز آخر هفته سکه تمام بهار آزادی نیز افزایش قیمت را تجربه کرد و توانست با قدرت از مرز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی عبور کند. در بیست و سومین روز اسفند، سکه تمام بهار آزادی ۸۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و روی مرز ۴ میلیون و ۶۵۰ هزارتومانی قرار گرفت. سکه روز چهارشنبه نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به این ترتیب، ۱۸۰ هزار تومان رشد سکه در ۲ روز انتهای هفته سهم مهمی را در بازدهی ۹/ ۳ درصدی فلز گرانبهای داخلی بازی کرد. این در حالی بود که سکه دو هفته پیش بازدهی منفی ۳/ ۳ درصدی را به ثبت رسانده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها