کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جنگ دیجیتالی هواوی با آمریکا


کد خبر : ۵۸۶۳۶چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱:۲۲۲۱۰۰ بازدید

هواوی که از سوی آمریکا و متحدانش به شدت برای محدود کردن فعالیت های تجاری خود تحت فشار قرار گرفته، برای استقلال بیشتر از غرب ...
جنگ دیجیتالی هواوی با آمریکاجنگ دیجیتالی هواوی با آمریکا

هواوی که از سوی آمریکا و متحدانش به شدت برای محدود کردن فعالیت های تجاری خود تحت فشار قرار گرفته، برای استقلال بیشتر از غرب، سیستم عامل اختصاصی خود را طراحی می کند.

آمریکا این روزها به بهانه دورزدن تحریم های ایران، هواوی را به شدت تحت فشار قرار داده تا از دسترسی بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی جهان به بازار ایالات متحده و دیگر کشورهای متحد خود جلوگیری کند.

هواوی دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان نیز محسوب می شود و برای کاستن از مشکلاتش قصد دارد یک سیستم عامل اختصاصی چینی برای نصب بر روی گوشی های هوشمند طراحی و عرضه کند.

برخی تحلیل گران می گویند این اقدام با توجه به شرایطی که هواوی در آن قرار گرفته، ضروری است. اما بخشی از صاحب نظران نیز می گویند چنین کاری باعث می شود موفقیت های هواوی در بازار فروش گوشی های هوشمند متوقف شود. زیرا سیستم عامل اندروید به عنوان سیستم عامل برتر در دنیای گوشی های هوشمند کاملا جا افتاده و بخش عمده بازار را به خود اختصاص داده است.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد این سیستم عامل منتشر نشده و تنها عنوان Plan B برای آن انتخاب شده است. گفته می شود هواوی از یک سال قبل به دنبال طراحی و عرضه سیستم عامل مذکور بوده ولی این موضوع یک هفته قبل به دنبال مصاحبه ریچارد یو مدیر امور کسب و کارهای مشتریان افشا شد.

بر همین اساس هواوی نه تنها Plan B را جایگزین اندروید خواهد کرد، بلکه قصد دارد برای جایگزینی سیستم عامل ویندوز هم یک سیستم عامل اختصاصی طراحی و عرضه کند./ فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها