کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط ویزای توریستی کانادا (مولتی) در سال ۲۰۱۹


کد خبر : ۵۸۶۲۱چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۸۱۲۰۰ بازدید

ویزای توریستی کانادا رایج‌ترین روش برای ورود و مهاجرت به کانادا است. در این مطلب به بررسی شرایط این ویزای کانادا می‌پردازیم.

شرایط ویزای توریستی کانادا ۲۰۱۹

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa)، که با نام‌های ویزای مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شود، نوعی ویزای اقامت موقت است که کمک می‌کند وارد خاک کانادا شده و مدتی مشخص در این کشور اقامت داشته باشید. ایرانیانی که قصد اقامت موقتی و کوتاه‌مدت در کاناد دارند، باید ویزای توریستی دریافت کنند. اما اگر آنها ویزای اقامت دائم یا شهروندی کانادا را داشته باشند، نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند.

البته صرف داشتن ویزای توریستی یا انواع ویزاهای دیگر اقامت موقت، به مفهوم اجازه ورود قطعی به کانادا نیست. در واقع تصمیم نهایی صدور اجازه ورود شما به کانادا با افسر مرزی است. هنگام ورود به خاک کانادا، باید هدف‌تان از سفر به کانادا را توضیح دهید و افسر مرزی را متقاعد کنید که نمی‌خواهید به طور دائم در کانادا بمانید و اقامت‌تان موقتی است. اما اگر افسر مرزی متقاعد نشود و احساس کند که ممکن است شما پس از پایان مدت زمان ویزای توریستی‌تان، از کشور خارج نشوید، اجازه ورود به کانادا را نخواهد داد. کارشناسان ایران کانادا (irancanada.cc  ) می‌توانند در این زمینه، به خوبی شما را راهنمایی کنند.

ویزای توریستی کانادا چقدر اعتبار دارد؟

اعتبار ویزای سینگل توریستی کانادا از سوی اداره مهاجرت کانادا، شش ماه و ویزای مولتیپل، ۱۰ سال تعیین شده است. اما اعتبار ویزای توریستی معمولا تا پایان اعتبار گذرنامه در نظر گرفته می‌شود. دارنده ویزای مولتیپل پس از گذشت ۶ ماه اقامت در کانادا باید از این کشور خارج شود و دوباره بازگردد. اما فردی که ویزای سینگل توریستی را دارد، پس از خروج از کانادا، باید دوباره تقاضای دریافت این ویزای کانادا را بدهد.

افسر مهاجرت و افسر پرونده نقش بسیار مهمی در تعیین مدت زمان اعتبار ویزای توریستی دارد. بنابراین این موضوع مهم را وقتی در فرایند دریافت ویزا هستید فراموش نکنید. نوع ویزای مولتی یا سینگل بودن را افسر پرونده مشخص می‌کند و البته افسر مرزی مستقر در فرودگاه، مدت اعتبار ویزای‌تان را تعیین می‌کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پس از صدور ویزا، باید تا زمان درج شده روی برچسب ویزا وارد کانادا شوید، در غیراینصورت ویزای‌تان باطل خواهد شد.

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا در شرکت ایران کانادا ۳۹۰ دلار آمریکا و شامل تکمیل فرم‌ها، آماده‌سازی پرونده، واریزی سفارت کانادا و کارمزد واریز و دریافت وقت برای تست بیومتریک از سفارت کانادا است.

افرادی که دعوت‌نامه ندارند، با پرداخت هزینه‌ای بیشتر مشروط به دریافت ویزا، می‌توانند کاور لتر و برنامه سفر خود را دریافت کنند.

دریافت ویزای توریستی چه مراحلی دارد؟

تهیه مدارک و پر کردن فرم‌ها و پرداخت هزینه‌ها و ارائه فرم‌ها و مدارک به اداره مهاجرت کانادا، از مراحل فرایند دریافت ویزای توریستی هستند که در ادامه کاملا شرح داده شده‌اند:

مرحله اول. تنظیم مدارک ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای کانادا، مدارک زیر را باید تهیه کنید:

  • اصل گذرنامه متقاضی که حداقل ۶ ماه معتبر باشد.
  • دو قطعه عکس جدید ۵,۳ در ۵,۴ رنگی با زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه، سند ازدواج
  • گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان
  • فرم حاوی اطلاعات فردی و خانوادگی
  • مدارک مالی، از جمله نامه تمکن مالی، گردش چهارماه حساب، گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل یا اجاره‌نامه به همراه ترجمه اسناد ملکی
  • افرادی که دعوت‌نامه ندارند، باید رزرو هتل و برنامه سفر به همراه رزرو بلیت رفت و برگشت خود را ارائه دهند
  • ترجمه انگلیسی رضایت والدین افراد زیر ۱۸ سال که بدون والدین خود سفر می‌کنند.

برای دریافت ویزای توریستی کانادا، نیازی به دعوت‌نامه نیست. اما افزودن دعوت‌نامه به پرونده، احتمال دریافت ویزا را افزایش می‌دهد.

مرحله دوم. تکمیل فرم‌ها

پر کردن فرم‌های تقاضای ویزای اقامت موقت، اطلاعات خانواده و اسکجل‌ وان سفارت کانادا، از مراحل درخواست ویزای توریستی است. هنگام پر کردن فرم‌ها کاملا صادق باشید و تمام قسمت‌های لازم را پر کنید. بخش‌هایی که به شما مربوط نمی‌شوند را با عبارت «Not Applicable»یا NA»» نشان دهید. مشاوران ماهر ایران کانادا در این امر به شما کمک می‌کنند.

مرحله سوم: پرداخت هزینه‌ها

هزینه‌های ویزای توریستی کانادا مربوط به هزینه درخواست ویزا و بیومتریک می‌شود. پیش از انجام بیومتریک، مطمئن شوید که این کار برای شما ضروری است یا خیر.

هزینه درخواست‌های اینترنتی به وسیله مسترکارت یا کردیت کارت پرداخت کنید. اما هنگام درخواست‌های کاغذی باید هزینه سفارت و بیومتریکس را پرداخت کرده و با مدارک دیگر به اداره مهاجرت کانادا، ارسال کنید.

مرحله چهارم. ارائه مدارک و فرم‌ها

پس از تهیه مدارک و فرم‌ها، درخواست خود را ثبت کنید. اگر این کار را به صورت کاغذی انجام می‌دهید، باید تمام مدارک را یک‌جا به یکی از مراکز VAC (Visa Application Center) بدهید. نزدیک‌ترین مراکز VAC به ایران در ترکیه و امارات قرار دارند. پیش از ارسال مدارک، از تکمیل بودن و صحت آنها مطمئن باشید.

 

نتایج درخواست ویزای توریستی کانادا چگونه و چه زمانی اعلام می‌شود؟

اعلام نتیجه درخواست ویزای توریستی کانادا

زمان برای پرونده‌های مختلف، متفاوت است. نوع شغل متقاضی، هدف از سفر به کانادا، سن متقاضی و دیگر عوامل روی زمان بررسی پرونده شما اثر می‌گذارد.

افسر پرونده اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، پرونده شما را کاملا مطالعه می‌کند و نتیجه درخواست‌تان را به شما اطلاع می‌دهد و اگر هم تقاضایتان را نپذیرد، علت آن را توضیح می‌دهد.

اگر با تقاضای ویزای کانادای شما موافقت شود، برای دریافت ویزا باید در یک کشور واسطه اقدام کنید. خوشبختانه برای دریافت ویزا، حضور فیزیکی ضروری نیست. بنابراین می‌توانید از طریق خدمات پیکاپ ویزای کانادا، بدون صرف وقت و البته با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، ویزای خود را دریافت کنید.

دریافت ویزای مولتی کانادا به صورت تضمینی

کارشناسان مجرب ایران کانادا با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا می‌توانند شما را در تمامی مراحل اخذ ویزا همراهی کنند. شرکت ایران کانادا همچنین دفتر ترجمه رسمی است که تخفیف ویژه‌ای برای ترجمه مدارک متقاضیانی که از طریق ایشان اقدام می‌کنند در نظر گرفته است.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر در خصوص این ویزا و دریافت مشاوره رایگان از متخصصان این مجموعه، به لینک زیر مراجعه کنید.

ویزای توریستی کانادا



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها