کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت قیمت آهن در سال 98


کد خبر : ۵۸۵۸۵سه شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹:۱۲۲۷۰۱ بازدید

با توجه به شرایط حال حاضر بازار آهن، به نظر می رسد که بازار مقاطع در سال جدید با ثبات نسبی آغاز به کار کند. اخبار آهن طی روز گذشته ...

آهن‌پرایس- با توجه به شرایط حال حاضر بازار آهن، به نظر می رسد که بازار مقاطع در سال جدید با ثبات نسبی آغاز به کار کند. اخبار آهن طی روز گذشته نشان از ابطال معاملات مشکوک بالای ۴۰۰۰ تومان شمش پاسارگاد در بورس کالا دارد که این موضوع حاکی از تسلط ناظر بورس بر رفتار خریداران وجلوگیری از القا هیجان کاذب به دیگر خریدران است.

با در نظر گرفتن میانگین معاملات ۴ هفته اخیر، میانگین واقعی قیمت شمش قوس بین دو کانال ۳۷۰۰ الی ۳۸۰۰ تومان و میانگین واقعی قیمت مقاطع فولادی از جمله قیمت میلگرد آجدار و قیمت تیرآهن بین دو کانال ۴۰۰۰ الی ۴۱۰۰ تومان بوده است. این امر بدین معنی است که فاصله ی معقولی بین قیمت شمش و محصول حفظ شده است. عکس العمل روز گذشته ناظر تالار نسبت به ۲ معامله بالای ۴۰۰۰ تومان شمش و ابطال آنها، نشان از موافقت تولیدکنندگان و ناظرین با سطوح فعلی قیمت ها دارد.

با توجه به وضعیت بازار آهن در روزهای پایانی سال جاری، به نظر می رسد سطوح قیمت های فعلی رضایت تمام لایه های بخش فولاد اعم از تولید کنندگان شمش، نوردکاران، تجار وتوزیع کنندگان و احتمالا مصرف کننده نهایی را جلب کرده است. در این میان نکته قابل تأمل آن است که بازار آهن در حال حاضر همراه با ثبات است و دلیلی برای نوسانات جدی در سال جدید وجود ندارد. با در نظر گرفتن خریدهای پایانی سال ۹۷ و احتمال ثبات بازار ارز در سال ۹۸، انتظار می رود میلگرد آجدار در اکثر مبادی در کانال ۴۵۰۰ تومان آرام بگیرد.

 با در نظر گرفتن قیمت ذکر شده در بازار داخلی و از سوی دیگر با توجه به قیمت میلگرد صادراتی که در کانال ۳۶۰ الی ۳۷۰ دلار قرار داد، به نظر می رسد که قیمت های داخلی و صادراتی همخوانی دارند. در نتیجه با توجه به نکات فوق و تأثیر ناچیز افزایش حامل های انرژی، افزایش ۲۰ درصدی حقوق و بیمه و ... توجیه منطقی برای افزایش قیمت آهن در سال ۹۸ وجود ندارد. البته نا گفته نماند که طبق تجربه در اقتصاد ما هیجان بر منطق مقدم است مگر اینکه شاهد نوسانات در بازار ارز و یا تغییر کلی در مواضع سیاسی باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها