کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توضیح ظریف به عراقی ها درباره استعفایش


کد خبر : ۵۸۵۱۱یکشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲:۰۴۸۳۷ بازدید

بخشهای مهم مصاحبه وزیر امورخارجه در گفتگو با یک شبکه عراقی را از قول ایرنا برایتان انتخاب کرده ایم:

بخشهای مهم مصاحبه وزیر امورخارجه در گفتگو با یک شبکه عراقی را از قول ایرنا برایتان انتخاب کرده ایم:

* هدف من از اقدام به استعفا حفظ شأن وزارت امور خارجه بود و من فکر میکنم با اتفاقاتی که پس از آن افتاد هم حمایت عظیم مردمی، نمایندگان مجلس، شخصیت های مختلف کشور من جمله شخصیت های محترم نظامی و همینطور ریاست محترم جمهوری و در راس همه مقام معظم رهبری نشان داد که موقعیت وزارت امور خارجه در روابط بین المللی جمهوری اسلامی در کجا قرار دارد. و برای ادامه کار و ادامه تعامل سازنده به ویژه با منطقه امروز وزارت امور خارجه با شرایط جدید آمادگی کامل را دارد که از طرف جمهوری اسلامی ایران ارتباطات را تقویت کند.

* از ابتدا علاقه ای به مسئولیت وزارت امور خارجه نداشتم و در مراحل مختلف احساس کردم که ممکن است اشخاص دیگری بهتر از من کار را انجام دهند، در آن مراحل با گفتگو موضوع حل شد این بار هم با اقدامات عملی موضوع حل شد. ماجرای ۱۴ بار استعفای من هم صحت ندارد

* استعفای من هیچ ربطی به فر بشار اسد به ایران نداشت. من چند هفته پیش سوریه بودم و با آقای بشار اسد ملاقات کردم چند هفته پیش آقای ولید معلم در ایران بودند و با ایشان دیدار داشتم ارتباطات بسیار خوبی با مسئولان سوری دارم و در آینده نزدیک نیز به سوریه سفر میکنم.

* متاسفانه همسایگان ما در عربستان سعودی علاقه ای به گفتگو ندارند حالا شما به یک نمونه اشاره کردید نمونه های دیگری هم هست ممکن است دقیق نباشد. من آمادگی داشتم زمانیکه به منطقه سفر کردم به عربستان هم سفر کنم و این در ابتدای دوران وزارت من بود، یعنی ۵ سال قبل، پیام های متعددی هم برای مسئولان سعودی فرستادم که ما آمادگی داریم با هم همکاری کنیم نه تنها در حوزه دوجانبه بلکه در حوزه منطقه ای، آنها پیام دادند که منطقه ربطی به شما ندارد و الان معلوم است که منطقه به ما ربطی دارد یا ندارد، لذا ما هیچگاه مانعی برای گفتگو با سعوی ها نداشتیم آنها بودند که مایل به گفتگو نبوده اند. حتی من بعد از فوت ملک عبدالله برای مراسم خاکسپاری ایشان به عربستان رفتم، اما مقامات سعودی از فرصت حضور بنده استفاده نکردند چون ظاهرا سیاست آنها این نبود. هر وقت آنها آمادگی داشته باشند، ایران را آماده در میدان خواهند دید.

* قطعا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نامزد ریاست جمهوری نخواهم شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها