کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یارانه پنهان قطع می‌شود؟


کد خبر : ۵۸۵۰۶شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵:۱۳۹۸۳۸ بازدید

دولت از ابتدای سال برای واردات ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت که به عقیده همتی، این دلار رانت ایجاد کرده و یارانه نامحسوس بدون ...

دولت از ابتدای سال برای واردات ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت که به عقیده همتی، این دلار رانت ایجاد کرده و یارانه نامحسوس بدون خروجی مناسب برای مردم بوده است.

در روز جاری اخبار مورد توجه عموم خوانندگان در حوزه اقتصادی مربوط به اخباری در حوزه یارانه، ارز، تأمین کالاهای اساسی، تورم استانی، حقوق و دستمزد کارگران، داستان ادامه دار پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، اشتغال بانوان، نرخ دلار و … بوده است.

در سال جاری اقتصادی کشور به واسطه نوسان نرخ ارز به ویژه دلار که کاهش ارزش پول ملی را به همراه داشت، بسیاری از بازارها دچار نوسان قیمتی شد و این موضوع در شرایطی که میزان اسکناس دلار در بازار به شدت کاهش یافته بود، عاملی شد تا دستیابی به ارز به ویژه دلار برای تأمین و واردات کالا با سختی مواجه شود، از همین رو دولت دست به کار شد و دلاری را رو کرد که ارزش آن ۴,۲۰۰ تومان بود و در ابتدا قرار بر آن بود تا به همه کالاها تعلق گیرد اما رفته رفته کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گرفت آب رفت و در آخرین اعلام نظر هم همتی مدیرعامل بانک مرکزی اعلام کرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی اکنون به رانت و یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها شده است.

حال با این شرایط پیش بینی می‌شود دولت برای جلوگیری از رانت به دنبال راهکار جدید و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات است که باید راهکار مناسبی را جایگزین کند.

این اتفاقات در حالی یارانه نامحسوسی برای مردم تبدیل شده که برخی از اقلام سطح بازار با ارز آزاد، برخی دیگر با ارز نیمایی و برخی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده که تمام کالاها برای مردم با نرخ ارز آزاد محاسبه و به فروش می‌رسد./ ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها