کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات دادگاه هدایتی؛ پای ماشین پولشویی به دادگاه باز شد


کد خبر : ۵۸۳۳۳دوشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۱۸۱۰۲۷۵ بازدید

دومین جلسه دادگاه اتهامات حسین هدایتی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.
جزئیات دادگاه هدایتی؛ پای ماشین پولشویی به دادگاه باز شدجزئیات دادگاه هدایتی؛ پای ماشین پولشویی به دادگاه باز شد

فارس: دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی آغاز شد. قرار است حسین هدایتی از خودش در برابر اتهامات وارده دفاع کند؛ ریاست دادگاه به عهده قاضی مسعودی مقام است.

قاضی در ابتدای جلسه با دعوت از وکیل حسین هدایتی دولابی، کیفرخواست را به موکل او قرائت کرد..

مدیرخراسانی وکیل حسین هدایتی اظهارداشت: پولشویی به میزان ۵۸۶ میلیارد فرمودید که منشا پولشویی گفتید باید مال حرام باشد، بانک‌ها منشا پول هستند و اصل پول از بانک خارج شده است مگر اینکه بگوییم پول‌های در بانک حرام است.

وی افزود: در صورتی که اساسا پولی که از بانک خارج شده است را نمی‌توان پولشویی حساب کرد، چون منشا آن پول حرام نیست.


رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی

قاضی گفت: ما فقط به اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی می‌کنیم و در رابطه پولشویی اینکه عایدات پولشویی برای صرف در موارد غیرقانونی صرف شود.

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات موکل حسین هدایتی اظهارداشت: یک جمع بندی کلی از جلسه گذشته توضیح می‌دهم. آقای هدایتی در پوشش ۸ شرکت تسهیلات و ضمانتنامه اخذ کردند. آقای هدایتی در جلسه قبل عنوان کردند که کلیه موارد روند اخذ مصصوبه و وثیقه گذاری مربوط به آقای موسوی نژاد است که این درست نیست.

وی افزود: از ۸ شرکتی که وجود دارد ۵ شرکت با همکاری آقای موسوی نژاد تسهیلات انجام گرفته که در این ۵ فقره شرکت نقش آقای موسوی نژاد محرز است. اما در ۳ شرکت دیگر چه آقای هدایتی؟ شما در این ۳ شرکت دخیل بودید یا خیر؟ کلیه تسهیلاتی که دریافت کردند آقای موسوی نژاد از ۳ منبع آقای هدایتی، روابط آقای هدایتی و ضیایی و تبانی آقای هدایتی با شرکت سویل سازه است.

نماینده دادستان گفت: بانک سرمایه در شرایط بوده که نمی‌توانسته تسهیلات زیادی دهد، چون بانک مرکزی برخورد می‌کرد. این‌ها می‌گفتند که ما یک منبعی را در داخل بانک بیاوریم و نقدینگی بانک بالا برود که بانک مرکزی دیگر اذیت نکند. با چندین گروه رایزنی می‌کنند که منابع بیاورند، یکی آقای شریعتی، دیگری آقای جواهری، دیگری آقای تقوایی، دیگری آقای شرافتی پولی می‌آورند که در بانک سپرده با سود باز می‌کنند.


ماجرای توافق‌های ویلایی!

وی ادامه دارد: آقای موسوی نژاد با مذاکراتی که با بخشایش و کاظمی داشتند حتی مواردی که در داخل ویلا‌ها انجام می‌شد صحبت می‌کنند و میگویند ما منبع می‌آوریم و شما وام بدهید. یک تفاهم نامه‌ای می‌نویسند که آقای بخشایش اول آن را امضضا می‌کند و می‌گوید از بانک ثامن پول می‌آوریم و شما وام بدهیم. بعداً آقای موسوی نژاد کنار می‌کشند و آقای شریعتی به جای ایشان می‌آید و بنا می‌شود ۳۰۰ میلیارد تومان در بانک وارد کنند به مدت ۵ سال.

نماینده دادستان گفت: اولاً با اینکه مقرر بود ۵ سال پول در بانک باشد این‌ها ۲ ماهه پول و تسهیلات را گرفتند و ۲ ماهه زیر پای تسهیلات خالی شده حتی در مصوبات آمده که سررسید تسهیلاتی که گروه هدایتی می‌گیرند باید یک ماه زودتر از سررسید تسهیلات باشد، اما چه اتفاقی افتاده، ۱ ماهه، ۲ ماهه این تسهیلات را گرفتند.

وی افزود: این‌ها یک طور دور زدن بانک مرکزی انجام می‌دادند که در این موارد ۲۱ میلیارد تومان حق دلالی کشف کردیم خودشان گفتند ۵۶ میلیارد، اگر بیشتر است توضیح دهند تا ما وصول کنییم. آققای شریعتی نیز که تفاهمنامه را با بانک امضا کردند پوششی و صوری بوده است.


۲ ملک در جاده جهرم پشتوانه تسهیلات ۵۰۰ میلیاردی شد

نماینده دادستان بیان داشت: آقای شریعتی به دستور شما (موسوی نژاد) پای توافقنامه را امضا کردند. این‌ها می‌روند سپرده تامین می‌کنند تا بتوانند مصوبه سازی کنند. مصوبه اخذ می‌شود و باید یک وثیقه‌ای در بانک بگذارند تا منابع را بگیرند، وثیقه چه بوده؟ ۲ تا ملک در جاده جهرم به شیراز به عنوان وثیقه در بانک قرار می‌دهند به مبلغ ۴۵۳ میلیارد که قیمت واقعی آن ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که آقای هدایتی فرموده بودند که من اصلا در جریان املاک نبودم و ملک را ندیدم، شما ۵ خریدید از ایشان، چطور چند روز بعد ۴۵۳ میلیارد تومان ارزش گذاری کردید؟

وی افزود: ترهین ملک هم با دستور آقای هدایتی بوده، خودتان خردید و خودتان هم ترهین کردید. چطور ۵ میلیارد خریدید و ۴۵۳ میلیارد ترهین کردید؟ بنابراین نقش آقای هدایتی محرز است و نمی‌تواند بگوید من هیچکاره بودم و ملک را ندیدم.

نماینده دادستان تهران با اشاره به بند ۵ مبایعه نامه مورد اشاره گفت: طرفین ملک را حضوری دیدند! اما آقای هدایتی می‌گویند که من ندیدم ملک را؛ بنابراین آقای هدایتی در جریان کامل گران نمایی‌ها بوده است.

وی گفت: ۵ شرکت مجموعاً ۳۲۰ میلیارد تومان از بانک خارج شده. منبع دوم تسهیلات ۱۳۰ میلیارد تومان در قالب شرکت جهانکشت هیرمند اخذ ششده، اینجا نه وثیقه را آقای موسوی نژاد گذاشته و نه اصلاً حضضور داشته، در اینجا شخصص آقای هدایتی و آقای ضیایی بودند. در اینجا ۷ مرحله تسهیلات اخذ شده. جاوید گشت هیرمند اصلاً وثیقه نداشته است.

وی ادامه داد: آقای یاسر ضیایی مصوبه را امضا می‌کنند و بعد به آقای هدایتی جهت تائید و امضا می‌فرستند. تا به امروز یک ملک به تأمین بانک در نیامده. آن ملک جاده مخصوص که وکالت بلاعزل داده شده اصلاً مالک آن آقای هدایتی نیست و مالک اصلی آن این واگذاری را قبول ندارد، چون آقای هدایتی بدهکار است و ایشان بدهکار به صاحب اصلی ملک است. این هم منبع دوم همکاری با آقای ضیایی.


پای ماشین پولشویی به دادگاه باز شد

نماینده دادستان تهران با دعوت از آقای تولائی یکی از متهمین اظهارداشت: ماشین پولشویی آقای یاسر ضیایی که تمام اموال آقای ضیایی به نام ایشان (تولائی) انجام می‌شده است.

تولائی گفت: بنده تولیدی رنگ و تینر دارم و تهرانپارس اجاره نشین هستم.

نماینده دادستان گفت: این قراردادی است که آقای هدایتی به شما اجاره داده است. درسته؟

تولائی گفت: خیر، از آقای ضیایی اجاره کردم. رفاقت من از سال ۹۲ با آقای ضیایی شروع شد. ایشان از مشکلات حقوقی و طلبکاران خود به من می‌گفت: اگر می‌شود از حساب تو استفاده کنم. منم نمی‌دانستم ایشان چه کار می‌کند.

نماینده دادستان: شما می‌بینید که اقای هدایتی یک ملکی را به آقای ضیایی اجازه می‌دهند برای پوشش آقای تولائی را وارد ماجرا می‌کنند. ۱.۲۰۰ از تسهیلات به حساب آقای تولائی رفته، آقای ضیایی وقتی در بازداشت بودند همسر آقای هدایتی وثیقه می‌آورند و آقای ضیایی را از زندان آزاد می‌کنند.

وی افزود: منبع سوم تسهیلات تسهیلاتی بوده که آقای هدایتی در زمان حیدرآبادی دریافت کردند. تحقیقات ما این بود که نتوانستیم تبانی‌ها را به این صورت کشف کنیم به دلیل عمق زیادی که داشت. آقای حیدرآبادی هم که از کشور متواری شدند.


ماجرای تبانی هدایتی و مدیران بانک

نماینده دادستان تهران با اشاره به دلیل تبانی گفت: املاک داده شده بدون وثیقه، زمان آقای خانی یک شکایتی علیه بدهکاران بانکی صورت می‌گیرد، علیرغم شکایت علیه بدهکاران بانکی در ۹۵.۲.۱۱ به حساب آقای هدایتی در همان روز که مصوب شده توسط هیأت مدیره واریز شده است! روز مصوبه هیأت مدیره تسهیلات به حساب شرکت آقای هدایتی رفته است. این‌ها قرائنی می‌تواند باشد بر تبانی.

وی گفت: جزء جزء مواردی که لازم است بگویم قابل توجه است. آقای هدایتی گفتند که پول‌ها را در کار تولید خرج می‌کردند، من می‌گویم پولی برای کار تولیدی دی کشور به کار نرفته است. در شرکت سروش تجارت سیمرغ فاکتور صادر شده برای خرید ده‌ها تن آلومینیوم و تسهیلات ۷۰ میلیاردی که می‌تواند تکانی به این صنعت بدهد، فقط نیم کیلو آلومینیوم خریداری ککرده است. در شرکت ذوب و نورد آرتین اصلاً فاکتوری نبوده، در جاوید گشت هیرمند ۲ مدل فاکتور صادر شده یک فاکتور خرید میل سیاه ده‌ها تن که ۲۵۰ گرم میل سیاه خریداری کردند، در جاوید گشت هیرمند خرید ده‌ها تن کنجاله سویا بوده که ۲۵۰ گرم هم کنجاله سویا خریداری نشده.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها