کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزان ترین و گران ترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت نوروز


کد خبر : ۵۸۳۰۰یکشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۱۸۳۵۴۷ بازدید

در چنین شرایطی باید چمدان‌ها را بست و سفر به سوی جنوب را آغاز کرد. شهرهای جنوبی، در فصل بهار هوای معتدلی دارد و نسبت به دیگر شهرهای توریستی، خلوت‌تر هستند. جالب است بدانید جنوب از نظر هزینه ...

تعطیلات نوروز مناسب‌ترین زمان برای سفر به جنوب کشور است، به خصوص برای کسانی که نمی‌خواهند تمام وقتشان را در ترافیک جاده شمال از دست بدهند و یا تحمل سرمای هوا در شهرهای غربی کشور را ندارند.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت نوروز

در چنین شرایطی باید چمدان‌ها را بست و سفر به سوی جنوب را آغاز کرد. شهرهای جنوبی، در فصل بهار هوای معتدلی دارد و نسبت به دیگر شهرهای توریستی، خلوت‌تر هستند. جالب است بدانید جنوب از نظر هزینه هم بسیار منعطف است. بنابراین چه بخواهید ارزان سفر کنید، چه بخواهید حسابی ریخت و پاش کنید و یک سفر لاکچری را تجربه کنید، باز هم شهرها و جزیره‌های جنوب گزینه‌های خوبی هستند.
 

اهواز؛ شهر بی‌خواب همدم کارون

شهر اهواز شهر کارون خروشان و پرخاطره است. اگر با کسانی که به جنوب رفته‌اند صحبت کنید حتما کارون و پل سفید آن در خاطرشان مانده است. این شهر به شهر بی‌خواب معروف است. شب‌های اهواز زنده و پویا است، مخصوصا بازارهای شبانه‌اش که به شما امکان تجربه انواع غذاهای محلی را می‌دهد.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت نوروز

 از دیگر دیدنی‌های این شهر می‌توان به موزه هنرهای معاصر این شهر، بنای معین‌التجار، پل طبیعت کیانپارس، آبشار مصنوعی و آرامگاه علی‌ابن مهزیار اشاره کرد. اهواز شهر خیلی گرانی نیست. بازارهای محلی با اجناس ارزان قیمت و مناسبی دارد. هم‌چنین برای اقامت در این شهر اگر بخواهید به هتل بروید، هتل پارس یک هتل پنج ستاره و لوکس است با امکانات خوب که هزینه آن نسبت به هتل‌های پنج‌ستاره شهرهای دیگر مناسب‌تر است ولی هتل‌های سه‌ستاره با قیمت‌های مناسب‌تری نیز در اهواز هستند، مثل هتل اکسین که حدودا برای هر شب سیصد و هشتادهزار تومان هزینه دارد.

یک آبودان است و یک عینک ریبون

یک طرف بهمن‌شیر است و یک طرف اروند و میان این دو شهر آبادان با مردمی با لهجه شیرین و دلی باصفا. شهری که می‌توان دور از هیاهوها، لب شط آن نشست و آرامش را با تمام وجود حس کرد و بو کشید.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت نوروز

دیدنی‌های این شهر کم نیستند از مسجدها و کلیساهایی که با هم همسایه‌اند تا موزه‌های آن، همه و همه بسیار جذاب و دیدنی‌اند. از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به آرامگاه ارامنه، پل کابلی آبادان و مسجد رنگونی‌ها اشاره کرد. جزیره مینو نیز برای گردشگران یک تجربه جدید و جذاب است. یک جزیره با چندین آبادی و پنج نهر آب و پرندگان مهاجر. سفر به آبادان و اقامت در آن تقریبا ارزان است. تنها هتل پنج ستاره این شهر، نسبت به هتل‌های لوکس سایر شهرها قیمت مناسب‌تری دارد، چیزی حدود شبی 350 هزار تومان برای هر نفر. هتل‌های سه و چهار ستاره این شهر نیز قیمت‌های مناسب و خدمات قابل قبولی دارند. هزینه غذا و گشت‌وگذار در آبادان نیز در صورت برنامه‌ریزی درست می‌تواند ارزان و به صرفه باشد.

دزفول: شهر کهن استان خوزستان

شهر دزفول با دیدنی‌های زیاد و جذاب می‌تواند انتخاب خوبی برای گذراندن تعطیلات نوروز باشد. رودخانه علی‌کله این شهرستان معروف‌ترین دیدنی این شهرستان است. مجموعه بازار قدیمی دزفول با کاروانسرای زیبا و بقعه شیخ اسماعیل قصری برای گردشگران و مسافران جالب توجه است. قدمت بقعه شیخ اسماعیل به قرن ششم هجری برمی‌گردد.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت نوروز

آبشار شوی و مسیر رسیدن به آن، زیبا و چشم‌نواز است و زمانی که با هوای بهاری همراه شود، ترکیبی جادویی می‌سازد که از بودن در آن‌جا سیر نمی‌شوید. دریاچه شهیون، موزه مردم‌شناسی، خانه تاریخی سوزنگر، قلعه شاداب و... از مکان‌های دیدنی دیگری هستند که در سفر به دزفول می‌شود به آن‌ها سرزد.

دزفول شهر ارزانی است. چند هتل سه و چهارستاره دارد که برای اقامت در آن‌ها باید نهایتا شبی دویست هزار تومان هزینه کنید. از طرفی مهمان‌سرایی  مثل روناش در این شهر هست که با هزینه خیلی کمتر می‌توان در آن‌جا ماند. شما بدون صرف هزینه‌ی خاص می‌توانید از مکان‌های دیدنی و باصفای دزفول دیدن کنید و لذت ببرید.

از شوش تا شوشتر

شوش و شوشتر دو شهر تاریخی با دیدنی‌های بسیار هستند که فاصله کمی تا دزفول دارند. در سفر به دزفول می‌توان یک یا دو روز برای هر کدام از این شهرها وقت گذاشت. دیدنی‌ترین مکان شوشتر که تجربه‌ای خاص و هیجان‌انگیز برای مسافران است،سازه‌های آبی قدیمی آن است. سازه‌های آبی شوشتر مجموعه‌ای از بندها، آسیاب‌ها، پل‌ها و... است که از زمان هخامنشیان تا ساسانیان برای جهت‌دهی به آب‌های آن نواحی ساخته شده و مردم آن منطقه سعی می‌کردند با این روش بهترین استفاده را از آب ببرند. اکنون نیز آبی در قسمت‌های مختلف این سازه در جریان است که با آبشارهای مصنوعی‌ که به‌وجود آورده با‌شکوه و دیدنی است.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت نوروز

زیگورات چغازنبیل،آرامگاه دانیال نبی، موزه جنگ، تپه باستانی شوش از بهترین جاهای دیدنی شوش هستند. قلعه و موزه این شهر نیز بهشتی برای علاقه‌مندان به تاریخ است. برعکس فصل تابستان که تحمل هوای آن منطقه دشوار می‌شود اگر در ماه فروردین به این شهرها و مکان‌های دیدنی‌شان سربزنید، نه تنها اذیت نخواهید شد بلکه از هوای مطبوع آن نیز لذت خواهید برد.
 

بندرعباس: شهر موزه‌ها و مسجدها

در سفرمان به جنوب، به استان هرمزگان و بندر معروف آن و جزیره‌های بی‌نظیرش می‌رسیم. بندرعباس شهر موزه‌ها و مساجد است. اگر به دیدن مسجدهای قدیمی و معماری خاص آن‌ها علاقه دارید در سفر به بندرعباس فرصت را از دست ندهید و از این مکان‌ها دیدن کنید. بازارهای ماهی فروشی بندرعباس نیز ویژه و منحصربه‌فرد است و پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خرید ماهی ندارید، برای تماشای آن همه حس ناب و تازه سری به این بازارها بزنید.

بندرعباس برای یک سفر کم‌هزینه به جنوب، مناسب‌ترین گزینه است؛ چرا که علاوه بر داشتن بازارهای مدرن و سنتی خوب، ساحل زیبا و مکان‌های دیدنی و جذابی دارد اما اگر قصد دارید کمی بیشتر خوش بگذرانید و مشکلی هم با پول خرج کردن ندارید، خوب است به سراغ جزیره‌های این استان بزنید.

قصه‌های جزیره در کیش زیبا

شما می‌توانید خیلی راحت با یک پرواز مستقیم در کیش فرود بیایید اما ممکن‌ است بال‌های این پرواز کمی سنگین و البته گران باشد، خبر خوب این است که انتخاب‌های کم‌هزینه‌تری مثل قطار و یا خودروی شخصی هم می‌تواند شما را به این جزیره زیبا برساند. در جزیره، هم می‌توانید هتل‌هایی با امکانات عالی را با قیمت‌های بالای شبی یک میلیون رزرو کنید و هم هتل‌های معمولی‌تر با قیمت ارزان‌تر! بنابراین تصمیم با شماست.

خوبی هتل‌های لوکس و پنج ستاره این است که خدمات تفریحی عالی، جُنگ‌های شبانه و برنامه‌های سرگرم‌کننده جذابی دارند که در زمان‌های خاص مثل تعطیلات نوروز برنامه‌های ویژه‌‌ای ارائه می‌دهند و لحظات خوشی را برای مسافران رقم می‌زنند اما به یاد داشته باشید که با صرف هزینه کمتر هم می‌توانید سفری به یادماندنی را در کیش تجربه کنید.

کلوپ‌های آبی خدمات تفریحی‌ای مثل غواصی، جت اسکی، تور سافاری، پینت بال و... را به گردشگران ارائه می‌کنند که متوسط قیمت‌شان صدهزار تومان است.  هزینه انواع تفریحات ساحلی و آبی در کلوب‌های آبی از ده هزارتومان تا سیصد هزارتومان متغیر است. شترسواری و تجربه سینما چهاربعدی جزء ارزان‌ترین تفریحات کیش به حساب می‌آیند و ماهی‌گیری ترولینگ با شناور و تجهیزات ماهی‌گیری چیزی حدود سیصد هزارتومان هزینه دارد.

در سفر به کیش می‌توانید خودروهایی مثل آزارا و سوناتا را به صورت روزانه و با هزینه‌ی حداقل صدوسی‌هزارتومان اجاره کنید. هم‌چنین هزینه اجاره روزانه خودروهایی مثل هامر و بی‌ام‌و و ... حداکثر ششصد هزارتومان است.

البته برای بیشتر مسیرهای اصلی کیش، مینی‌بوس‌هایی با کرایه 900 تومان وجود دارد اما اگر اهل  مینی‌بوس سوار شدن نیستید، می‌توانید از تاکسی‌های زرد و سفید برای جا‌به‌جایی استفاده کنید که هزینه ورودی برای تاکسی‌های سفید و دربست 3600 تومان و برای تاکسی‌های خطی زردرنگ 1100 تومان است.

ممکن است تصمیم بگیرید به جای هتل در ویلا اقامت داشته باشید، در رستوران غذا نخورید و خودتان پخت‌و‌پز کنید و یا قید تفریحات گران‌قیمت را بزنید اما باید قبول کنید که سفر به کیش، یکی از گران‌ترین سفرها به جنوب کشور است، به خصوص در نوروز که تعداد مسافرها بیشتر از همیشه است و احتمالاٌ خیلی‌وقت‌ها مجبور می‌شوید برای استفاده از امکانات عادی هم هزینه‌ای بالاتر بپردازید

قشم: خاکی و صمیمی و گرم

شما می‌توانید قصه‌های جزیره را با سفر به قشم، ادامه بدهید. تنوع گونه‌های آبزیانی که در قشم وجود دارد خیلی‌ها را برای غواصی به آن‌جا می‌کشاند. با صرف هزینه‌ای حدود 180 هزارتومان حدود دو تا سه ساعت آموزش می‌بینید و بعد از آن 15 دقیقه غواصی می‌کنید. تفریحات آبی دیگری مثل تیوپ‌های تندروی بنانا و باراسل نیز در این جزیره خیلی معمول هستند که نسبت به غواصی ارزان‌تر هستند.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای جنوب ایران برای مسافرت نوروز

بیشتر هتل‌های قشم سه‌ستاره هستند، بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید امکانات لوکس و آنچنانی هتل‌های کیش را در این هتل‌ها ببینید اما از طرفی برای یک اقامت راحت، کاملا مناسب هستند و در تعطیلات نوروز به طور متوسط با پرداخت هزینه200 250هزارتومانی به ازای هر شب، می‌توانید از اقامت در این هتل‌ها لذت ببرید. بازارهای قشم هم نسبت به پاساژهای لوکس کیش، قیمت‌های مناسب‌تر و اجناس ارزان‌تری دارند البته امکان خرید عمده نیز در درگهان با قیمت‌های کاملا مناسب وجود دارد. یکی از همین هتل که در فاصله 3 دقیقه ای از بازار قشم است هتل پرشین گلف قشم و با قیمت حدودی 200 هزار تومان قابل رزرو است.

بوشهر با بندرهای بکر و سنتی

اگر می‌خواهید سفری به‌دور از هیجان و شلوغی داشته باشید و بیشتر با بافت سنتی جنوب و حال‌وهوای زندگی مردم این مناطق آشنا شوید به استان بوشهر بروید. هزینه سفر به بوشهر نسبت به هرمزگان پایین‌تر است. از هتل‌های لوکس، جُنگ‌های شبانه، تفریحات آبی خاص و پاساژ گردی خبری نیست ولی دیدنی‌هایی دارد که مزه تجربه کردنشان هیچ وقت از زیر دندان‌تان نمی‌رود. هزینه اقامت در هتل‌های سه ستاره شهر بوشهر حدود دویست هزار تومان است که البته با صرف هزینه کمتر هم می‌توانید در بوشهر بمانید چون اقامتگاه‌های سنتی ارزان قیمت و یا مهمان‌پذیر هم دارد.برای نمونه یکی از این هتل ها، هتل 3 ستاره پلاس بوشهر است که با قیمتی کمتراز 150 هزار تومان از هتل های مورد پسند بسیاری از مسافران این شهر بوده است.

شهر بوشهر یک بافت قدیمی 38 هکتاری دارد با حدود هزار خانه قدیمی با معماری‌های زیبا و منحصربه‌فرد که مربوط به دوره نادرشاه افشار است و دراصل از زمان نادرشاه بوده که بوشهر به یک بندر مهم تبدیل شده است. در این منطقه مسجد، حسینیه، کلیسا و بازار قدیمی هم وجود دارد که بسیار تماشایی هستند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها