کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت بازار آهن در روزهای پایانی سال


کد خبر : ۵۸۱۹۳چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۳۶۰۷۵ بازدید

پرتکرار ترین سوال این روزها در بازار آهن آلات این است که آهن بخریم یا خیر؟ قیمت ها پایین میاد یا خیر؟ وضعیت بازار بعد از عید چگونه ...

آهن پرایس- پرتکرار ترین سوال این روزها در بازار آهن آلات این است که آهن بخریم یا خیر؟ قیمت ها پایین میاد یا خیر؟ وضعیت بازار بعد از عید چگونه می باشد؟ و دیگر سوالاتی از این طیف...

قبل از هر چیز برخی از عوامل موثر بر قیمت آهن را به صورت موردی مرور می کنیم.

۱-قیمت مواد اولیه ۲-قیمت نفت ۳-سرانه جهانی مصرف ۴-قیمت دلار ۵-تحولات سیاسی ۶-میزان صادرات ۷-حجم تقاضا ۸-موجودی انبارها و... که هر یک از این موارد نیازمند مقاله ای جدا برای تاثیرات آن ها بر قیمت نهایی آهن می باشد.

در هفته های اخیر افزایش قیمت جهانی فولاد و شمش و توافق تجاری چین و آمریکا و افزایش قیمت دلار در ایران و نزدیکی به فصل بهار، نبود نظارت کافی بر قیمت های اعلامی تولیدکنندگان از عوامل افزایش قیمت آهن می باشد.

در درجه اول باید متقاضیان به چند دسته تقسیم شوند.فعالان عرصه ساختمان سازی، عزیزانی که خانه شخصی می سازند، بازاریان آهن، صادرکنندگان.

فعالان عرصه ساخت با توجه به این که چه پروژه ای در دست دارند و میزان تعهداتشان روال راحت تری در تصمیم گیری دارند. پیمانکاران با توجه به قرارداد خود و پیش بینی های ابتدای پروژه ، مدت زمان پروژه، خواب سرمایه، مدت زمان برگشت سرمایه و... باید به این نتیجه برسند که اتمام پروژه به نفع آنها است یا به تعویق انداختن تکمیل آن. در اصل اینجا بحث هزینه فرصت مطرح است و معامله زمان! پیمانکاران که تعهد دارند راهی جز اتمام پروژه نداند...

شخصی سازها بیشترین آسیب را از این نوسانات می بینند چون تجربه و شناخت کافی از بازار آهن نداشته و نه سرمایه آن چنانی در جهت جبران افزایش قیمت ها. همین امر آنها را بیشتر نگران می کند.

اگر ساخت ملک برای سکونت در آن باشد باید ساخته شود به فرض کاهش قیمت در آینده آن ها متضرر نمی شوند، چون طبق دوره های رونق و رکود بازار مسکن که عموما چهارساله می باشد بعد از مدتی ارزش افزوده ملک بیشتر از مابه التفاوت قیمت اهن می شود.

بازاریان آهن هم با توجه به تجربه و سابقه باید متناسب با حجم بازار و تقاضا اقدام به تکمیل موجودی انبار خود کنند، خرید در فرود قیمت ها و فروش در فراز آن تضمین کننده سود بازاریان است.

صادرکنندگان آهن هم معمولا به بازارهای عراق، افغانستان و جدیدا سوریه آهن صادر می کنند که باید با در نظر گرفتن قیمت رقبای ایران از جمله ترکیه ، اوکراین و...و نرخ روزانه حواله، هزینه حمل و ترخیص اقدام به خرید و صادرات نمایند.

با توجه به شرایط موجود تیم کارشناسی آهن پرایس در تلاش است تامین آهن بر مبنای استاندارد،قیمت، بعد مسافت و هزینه های حمل را با احتساب پایین ترین قیمت تمام شده برای متقاضیان انجام دهد تا رضایت بیشتر خریداران را فراهم نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها