کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش 2 هزار واحدی شاخص بورس تهران


کد خبر : ۵۸۱۸۲سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۶۲۹۳۲ بازدید

بورس تهران امروز در حالی تحت تاثیر خبرهای سیاسی داخلی و بازار ارز شاهد قرمزپوش‌ شدن دسته جمعی نماگرهای خود بود که ابهام از آینده باعث ...

بورس تهران امروز در حالی تحت تاثیر خبرهای سیاسی داخلی و بازار ارز شاهد قرمزپوش‌ شدن دسته جمعی نماگرهای خود بود که ابهام از آینده باعث شد تا دوباره فشار عرضه در برابر تقاضای سهام، بورس‌بازها را به سمت تک‌سهم‌های کوچک بازار سوق دهد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه هفتم اسفند ماه 97 با کاهش 2082 واحدی به رقم 164 هزار و 711 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 84 واحدی عدد 30 هزار و 318  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2354 واحدی به رقم 184 هزار و 84 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 1807 واحدی به رقم 124 هزار و 58 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2853 عدد 315 هزار و 204 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 3 واحدی بر روی رقم دو هزار و 68 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 161 واحد و فولاد مبارکه با 159 واحد و پالایش نفت تهران با 130واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پترول و داروسازی عبیدی هر یک با 33 واحد، آلومینیوم ایران با 19 واحد و پرداخت الکترونیک سامان کیش با 14 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 548 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 8 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 158 هزار و 373 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مهر کام پارس، شیر پاستویرزه پگاه گلپایگان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، بانک اقتصاد نوین، گروه صنعتی سدید، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های  تولید محور خودرو، مبین وان کیش، ویتانا، صنایع ریخته‌گری ایران، بیسگویت گرجی، گلتاش، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی جم، کویر تایر متوقف شدند.

به گزارش فارس،‌امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، ۵۰۰ میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش کمتر از ۵۴ میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبرو بود. همچنین کمتر از ۸۵.۵ میلیون سهم بانک ایران‌زمین به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان کد به کد شد.

همین وضعیت در فرو سیلیس ایران با کد  به کد شدن کمتر از ۹ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۲ میلیارد تومان تکرار شد. در پالایش نفت اصفهان نیز بیش از ۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و ۵ میلیون سهم تولیدات پتروشیمی قائد بصیر به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی تحت تأثیر خبرهای ۲۴ ساعت گذشته سیاست داخلی ایران و تحلیل‌ها پیرامون استعفای وزیر امور خارجه در کنار نوسان بازار ارز و سکه شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام و به تبع آن قرمزپوش‌ شدن نماگرهای منتخب بازار سهام بود که فضایی توأم با ابهام از آینده و تحلیل شرایط موجود بر معاملات بازار سهام حاکم کرد.

این درحالی است که رفتار بازار سهام در معاملات امروز نشان می‌داد که هنوز معامله‌گران بازار سهام برای واگذاری سهام به هر قیمتی اجماع نظر ندارند و همچنان به چشم‌انداز بازار امیدوار هستند.

در میانه بازار امروز همچنین قطعیت معامله ۱۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بلوک ۱.۰۹۶ درصدی سهام سایپا که از سوی توسعه سرمایه رادین وابسته به سرمایه‌گذاری رنا در روز گذشته به شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی‌ نیوان ابتکار از مجموعه شرکت‌های تابعه گروه سایپا واگذار شده بود، در بورس تهران منتشر شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها